از تمام ظرفیت هاى طبیعى کشور براى توسعه استفاده مى کنیم

۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۰۷:۴۰:۰۲
کد خبر: ۵۲۴۱۳۱
وزیر نیرو گفت: از تمام ظرفیت هاى طبیعى کشور براى توسعه استفاده مى کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان: مهندس چیت چیان در مراسم آئین عملیات اجرایى نیروگاه بخار 1400مگاواتى سیریک، اظهار داشت: شروع احداث نیروگاه سیریک یکى از نماد هاى دوستى و همکارى دو کشور ایران و روسیه به شمار مى آید و ما بسیار خوشحالیم که این روابط روز به روز گسترده تر مى شود.

وى ادامه داد: دو کشور ایران و روسیه در صنعت برق همکارى هاى طولانى مدتى را تجربه کرده اند و تا کنون چندبن نیروگاه توسط شرکت هاى روسى در ایران ساخته شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه دولت برنامه وسیعى براى توسعه ى منطفه مکران در نظر دارد، تصریح کرد: احداث نیروگاه سیریک یکى از زیر ساخت هاى اصلى تحقق برنامه ى توسعه ى سواحل مکران براى احداث صنایع پتروشیمى ، فولاد و سایر صنایع انرژى بر است.

مهندس چیت چیان تاکید کرد: احداث نیروگاه در سیریک از ضرورى ترین گام هایى بود که باید برداشته مى شد تا توسعه ى صنعتى در منطقه رقم بخورد.

وى تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 16هزار مگاوات نیروگاه در دست احداث است و با شروع فعالیت احداث نیروگاه در سیریک ما به مرز 18هزار مگاوات نزدیک مى شویم.

وزیر نیرو تاکید کرد: خوشبختانه با برنامه ریزى که شده ما در آینده شاهد یک سبد متوازن از انواع نیروگاه ها در کشور خواهیم بود به این معنا که نیروگاه هاى سیکل ترکیبى ،حرارتى ،برق آبى در کشور در حال افزایش است و سازمان انرژى اتمى کشور نیز در حال افزایش نیروگاه هاى اتمى مى باشد.

وى خاطر نشان کرد: ما تلاشمان بر این است که از همه ى ظرفیت هاى طبیعى کشور براى توسعه استفاده کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز