مدیر آموزش وپرورش ناحیه یک بندرعباس:

مسابقات کتابخوانی نانو،آماده سازی دانش آموزان علاقمند به این رشته،برای ورود به دانشگاه است/تجربه ی موفق سال گذشته را تکرار کردیم

۱۳۹۵/۱۲/۰۷ - ۱۲:۳۴:۵۸
کد خبر: ۵۲۶۱۷۰
مسابقات کتابخوانی نانو،آماده سازی دانش آموزان علاقمند به این رشته،برای ورود به دانشگاه است/تجربه ی موفق سال گذشته را تکرار کردیم
مدیر آموزش وپرورش ناحیه یک گفت:اگردانش آموزان علوم نظری پیش از ورود به مرحله ی دانشگاه ،با علم نانو آشنا باشند حتما موفق تر عمل خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، ،اصغر بهرامی سعادت آبادی ،مدیر آموزش وپرورش ناحیه یک بندرعباس ،در حاشیه ی اجرای مرحله ی استانی مسابقات نانو،که به میزبانی ناحیه یک در محل پژوهشسرای دانش آموزی شهید قاسمی برگزار شد؛ با تاکید بر اینکه آشنایی دانش آموزان با علوم نوین،راه رسیدن به موفقیت های بزرگ کشوری را برای درخشیدن میهن ما میان کشورهای دنیا ،فراهم می کند،افزود:سال گذشته این مسابقات برای نخستین باردر این پژوهسرا اجرا شد ونفراول المپیاد کشوری ،عارف بهمنی از ناحیه یک بندرعباس در این مسابقات خوش درخشید،بنابراین و باتوجه به بازخورد بسیار بالایی که این اتفاق علمی در میان دانش آموزان به دنبال داشت،برآن شدیم این مسابقات بار دیگر تکرار شود.

این مقام مسئول ازاجرای مرحله کشوری این مسابقات در فروردین ماه سال 96 خبر داد.

اعظم نژادعلیرضایی،کارشناس آزمایشگاه نانو(پژوهش سرای دانش آموزی شهید قاسمی)نیز در حاشیه ی اجرای این مسابقه اظهار داشت: شاید ساده ترین تعریف از علوم وفناوری نانوکار کردن با مواد در مقیاس یک میلیارد یوم مترویا دیگر مقیاس های کوچک است.

وی افزود:با توجه به مسئله افزایش میزان سطح و بروز اثرات کوانتومی، در ابعاد نانومتری خواص جدیدی بوجود می آید که انقلابی در علم وفناوری خواهد بود؛ مهم ترین نکته این است که  این امر منحصر به هیچ  رشته خاصی نیست؛ بلکه درتمامی علوم نمود پیدا کرده است؛ ریاضی، فیزیک،شیمی،زیست شناسی،علوم مهندسی ،پزشکی و… دریک نقطه بالاخره با مبحث نانو پیوند خواهند خورد. پس چیزی که که درالمپیاد علوم وفناوری نانو مطرح است،  آشنایی با دیدگاه نانویی است که سبب می شود دانش آموزان از اموری مطلع شوند که در مرز علم وفناوری قرار دارد.

اعظم نژادعلیرضایی اسامی رتبه های برتر این مسابقه راچنین اعلام کرد: ابوالفضل باقرزاده (پایه نهم –شهید حقانی ) رتبه ی دوم ، سیده کیانا قریشی (پایه نهم-فرزانگان)رتبه سوم ، محمد میرزاده(پایه نهم – حقانی)رتبه چهارم ، مریم رضایی تازیانی (پایه دهم-غیر دولتی نور)رتبه پنجم .

وی درادامه ازتوان علمی بالای دانش آموزان ناحیه یک خبرداد وتصریح کرد : تعداد شرکت کننده گان در این مسابقه 59 نفر از 17 منطقه استان و از این تعداد 36 نفر دختر و 23 نفر پسر در میدان رقابت حضور داشتند.

علیرضایی افزود : ابوالفضل باقرزاده، تنها با اختلاف 2امتیاز از نفر اول توانست در جایگاه دوم این مسابقه قرار گیرد واین نشان از آمادگی بالای دانش آموزان در میدان رقابت های علمی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز