تولید آب از رطوبت هوا راهی نوین برای حل مشکل آب هرمزگان است

۱۳۹۶/۰۱/۲۳ - ۰۷:۳۸:۴۳
کد خبر: ۵۴۳۲۳۴
تولید آب از رطوبت هوا راهی نوین برای حل مشکل آب هرمزگان است
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اقدام جهاد دانشگاهی هرمزگان در زمینه تولید آّب از رطوبت هوا می تواند آغاز گر راهی نوین در عرصه پژوهش و حل مشکل آب در استان باشد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان؛ آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه هرمزگان صبح امروز 21 فروردین ماه در دیدار با هیئت رئیسه جهاد دانشگاهی هرمزگان ضمن تقدیر از اقدام جهاد دانشگاهی هرمزگان در ساخت دستگاه تولید آب، این موضوع را موفقیتی در عرصه پژوهش هرمزگان دانست و عنوان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی هرمزگان و مساله کمبود آب در این استان، باید از این گونه طرح های نخبگان بیشتر از گذشته حمایت شود که این اقدام جهاد دانشگاهی هرمزگان می تواند آغاز گر راهی نوین در عرصه پژوهش در استان باشد.

وی افزود: مسئله مهم مملکت آب است و این یکی از مشکلات جدی آینده کشور است اما مغز بشر می تواند برای این مشکل مانند سایر مشکلات در طول تاریخ چاره جویی و با آن مقابله کند.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه جنگ آینده در دنیا، جنگ آب است، اضافه کرد: اگر تکنولوژی تولید آب از رطوبت هوا به درستی نهادینه شود دیگر جنگ آب در دنیا اتفاق نخواهد افتاد زیرا این تکنولوژی پاسخگوی کم آبی دنیا خواهد بود.

آیت الله نعیم آبادی با تاکید بر ورود جهاددانشگاهی در بحث مرکز درمان ناباروری در استان گفت: جهادانشگاهی فعالیت‌های خوب و موثری در این زمینه داشته که می توان آن را در استان هرمزگان نیز توسعه داد.

سهیل دادخواه رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان نیز در این دیدار با اشاره به طرح  تولید آب از رطوبت هوا گفت: از زمانی که با شما در خصوص این طرح دیدار داشتیم تاکنون توانسته ایم سه نسل دیگر آن را تولید کنیم .

وی اضافه کرد: در حال حاضر نسل چهار آبساز از رطوبت هوا را تولید کرده ایم که در شبانه روز 100 لیتر آب تولید می کند و نیاز دستگاه های اجرایی را مرتفع می سازد.

دادخواه از نسل پنج و شش این تکنولوژی نام برد و گفت : در آینده نیز شاهد تولید نسل پنج و شش این تکنولوژی با میزان حجم به ترتیب یک هزار و 10 هزار در جهاددانشگاهی استان خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز