معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد؛

اداره کل غذا، دارو و استاندارد قشم، فراتر از سطح ملی

۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۱۰:۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۴۷۶۸۷
اداره کل غذا، دارو و استاندارد قشم، فراتر از سطح ملی
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران، گفت: امکانات و خدمات اداره غذا، دارو و استاندارد قشم فراتر از سطح ملی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، جهانبخش سنجابی شیرازی در بازدید از اداره کل غذا، دارو و استاندارد قشم، اعلام کرد: تجهیزات، منابع انسانی متخصص و روش های آزمون این اداره بسیار به روز و فراتر از حد استان و سطح ملی است.

وی با بیان اینکه 54 درصد واردات کشور از طریق استان هرمزگان صورت می گیرد، افزود: شبکه آزمایشگاهی اداره کل غذا، دارو و استاندارد قشم برای انجام همه فرآیندهای مرتبط با ارزیابی کیفیت در کل استان از امکانات لازم برخوردار می باشد.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: مرکزیت 25 درصد آزمایشگاه های کل استان هرمزگان در اداره کل غذا، دارو و استاندارد قشم تجمیع شده و این بیانگر توان بالای این مرکز در کنترل کیفیت واردات و صادرات در سطح ملی می باشد.

وی گفت: آزمایشگاه های اداره کل غذا، دارو و استاندارد قشم با هدف انجام مراحل استاندارد و ایفای نقش در سطح منطقه ای به آزمایشگاه های معتمد (رفرنس منطقه ای) ارتقا می یابد.

جهانبخش سنجابی با ارزیابی برنامه‌های توسعه ای اداره کل غذا، دارو و استاندارد قشم، بیان کرد: با ارتقای آزمایشگاه های این اداره کل به آزمایشگاه معتمد، مراحل ارسال نمونه های آزمایشی به خارج از استان، تحمیل هزینه‌های اضافی و خواب سرمایه وارد کنندگان از قشم منتفی می شود.

او، نقش اداره کل غذا، دارو و استاندارد قشم در سلامت کالاهای وارداتی و صادراتی را بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و افزود: مشکل عمده در بحث کیفیت کالاهای وارداتی، مربوط به بخش غیررسمی و شبه رسمی کالاها است.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: برای حل این معضل باید جلوی واردات کالاهای غیررسمی و شبه رسمی مانند کالاهای ته لنجی، ملوانی و کولبری را گرفت و یا حوزه کنترل را در بخش واردات شبه رسمی افزایش داد.

به گفته جهانبخش سنجابی، سازمان منطقه آزاد قشم با همکاری اداره کل غذا، دارو و استاندارد قشم در مقوله های یاد شده نقش بسیار مهمی ایفا کرده اند.

*** اداره کل غذا، دارو و استاندار قشم، زمینه ساز تحقق شعار "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال"

بنا به این گزارش، مدیرکل استاندارد استان هرمزگان هم در این بازدید گفت: اداره کل غذا، دارو و استاندار قشم، زمینه ساز تحقق شعار "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" است.

عیسی باقرزاده با اشاره به نقش اساسی و سازنده اداره کل غذا، دارو و استاندارد قشم در سطح استان، در زمینه تحقق شعار سال 96، گفت: این اداره کل با تلاش در تقویت توان تولید و ارائه مشاوره به واحدها در جهت کیفی سازی محصولات تولیدی، همچنین با توان بالایی که در کنترل کیفیت کالاهای وارداتی به کشور دارد، زمینه ساز اشتغالزایی و تحقق شعار "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.

وی، سطح کیفیت خدمات ارائه شده در این اداره کل را بسیار بالا توصیف کرد و ادامه داد: اداره ی کل غذا، دارو استاندارد قشم با تعاملی سازنده، کلیه بازرسی ها و آزمون های درخواستی را با سرعت و دقت بالا، ارائه و پیگیری می کند.

باقرزاده همچنین با اعلام رضایتمندی از عملکرد خوب اداره کل غذا، دارو و استاندارد قشم، خواستار تقویت و افزایش سطح همکاری در تمام زمینه های کارکردی، شد.

جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده و به واسطه شرایط واردات و صادرات کالاهای مختلف از این جزیره، اداره کل غذا، دارو و استاندارد این منطقه با جدیت بر نحوه ورود و خروج کالاهای مرتبط با وظایف ذاتی خود عمل می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز