آغاز مرحله چهارم طرح وارنیش فلوراید در شهرستان رودان

۱۳۹۶/۰۲/۱۰ - ۰۸:۵۱:۵۰
کد خبر: ۵۵۱۱۶۰
آیین افتتاحیه مرحله چهارم طرح وارنیش فلورایدتراپی‌ دانش آموزان مقطع ابتدایی و دوره اول مقطع متوسطه در دبستان دخترانه شاهد شهرستان رودان برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان،در راستای اجرای برنامه «تحول نظام سلامت» و تحقق سه هدف اصلی آموزش، پیشگیری و درمان، آیین افتتاحیه مرحله چهارم طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی و دوره اول مقطع متوسطه با حضور احمد محمودی؛ فرماندار، دکتر خجندی؛ مدیرشبکه بهداشت و درمان، صفایی؛ رییس اداره آموزش و پرورش و سایر مسئولین در دبستان دخترانه شاهد شهرستان رودان برگزار شد.

دکتر خجندی؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان گفت: وارنیش ماده‌ای است بسیار ایمن و ارزان و مقدار بسیار کمی از آن برای پوشش تمام دندان‌های یک کودک یا نوجوان کافی است و خطری هم ندارد.

دکتر خجندی افزود: در طرح ارتقای سلامت دهان و دندان، 15 هزار و 219 نفر از دانش آموزان شهرستان رودان در مقطع اول تا ششم ابتدایی و  دوره اول مقطع متوسطه تحت پوشش این طرح قرار می گیرند  .

وی گفت: در روستاها بیش از 80 تیم  بهداشتی آموزش دیده و در سطح شهر رودان 23 تیم که شامل مربیان بهداشت مدارس و کاردان های بهداشت دهان و دندان  هستند، کلیه مدارس ابتدایی را پوشش خواهند داد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان خاطر نشان کرد: بر اساس پژوهش ها، وارنیش فلورایدتراپی حدود 25 تا 45 درصد موجب کاهش پوسیدگی دندان می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز