گسترش اکوتوریسم جامعه محور در قشم

۱۳۹۶/۰۲/۱۲ - ۰۸:۳۱:۰۶
کد خبر: ۵۵۲۳۲۰
گسترش اکوتوریسم جامعه محور در قشم
معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طرح اکوتور تفسیری روستای گوران که با هدف توسعه اکوتوریسم جامعه محور در قشم توسط نماینده سازمان در دوره مدیریت و برنامه ریزی اکوتوریسم در ژاپن ارائه شد، جزو سه طرح برتر این دوره قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، فرزین حقدل گفت: "حفاظت از فرهنگ،موجب حفاظت از دریا است" پیام و مضمون اصلی این اکوتور است.

وی اظهار کرد:هنگامی که گردشگری کنترل نشده مسیر توسعه را شکل می دهد، بسیاری از جوامع فرهنگ و ارزش های اصلی خود را از دست می دهند.

حقدل ادامه داد: استفاده از روش تفسیری در اکوتوریسم جامعه محور، می تواند تفاوت چشمگیری در حفظ ارزش های اصلی جامعه ایجاد کند وتجربیات موفق تفسیری می تواند موجب تغییر نگرش، باورها و رفتار گردشگران شده و حمایت آنان از جامعه و یا تغییری مثبت در شیوه زندگی شان را به دنبال داشته باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اجرای این طرح در روستای گوران، افزود: در اجرای طرح گردشگران ابتدا از کارگاههای لنج سازی بازدید نموده و از نحوه ساخت و مزایای شناورهای چوبی نسبت به سایر شناورها اطلاعات کسب می کنند.

وی ادامه داد: در مرحله بعد گردشگران با سوار شدن بر شناورهای چوبی استاندارد روش های سنتی دریانوردی را می آموزند و صید سنتی مشتا را تجربه می کنند.

معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این اکوتور ضمن نمایش فعالیت های سنتی به عنوان نماد هماهنگی در حفاظت از اکوسیستم دریا، حفاظت از محیط ، پایداری آداب و سنن گذشته را در چشم انداز دارد.

به گفته حقدل این طرح در مرحله آزمایشی توسط شرکت تعاونی بندر تاریخی گوران برای گروهی از اعضای پروژه جایکا(آژانس همکاری های بین المللی ژاپن) در قشم برگزار شد و در پایان رضایت خاطر آنان را به همراه داشت و آنان پیام اصلی اکوتور را با تجربه دریانوردی و صید سنتی درک کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز