با حضور مدیرعامل منطقه آزاد قشم و معاون شرکت ملی نفت ایران در قشم انجام شد؛

آغاز عملیات بارگیری جکت سکویFYB برای نصب در منطقه نفتی فروزان

۱۳۹۶/۰۲/۱۴ - ۰۸:۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۵۳۳۷۶
آغاز عملیات بارگیری جکت سکویFYB برای نصب در منطقه نفتی فروزان
معاون شرکت ملی نفت ایران از آغاز عملیات بارگیری جکت سکوی نفتی FYB ساخته شده در شرکت نفت سازه قشم برای نصب در میدان نفتی فروزان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محسن پاک نژاد در حاشیه مراسم افتتاحیه بارگیری سکوی نفتی FYB  گفت: این جکت و سکوی F18 تا پایان تابستان امسال در میدان نفتی فروزان نصب می شوند و بعد از انجام عملیات حفاری، روزانه 12هزار بشکه نفت خام به خط تولید این منطقه نفتی وارد می شود.

وی ادامه داد: کل عملیات طراحی و ساخت این دو سازه نفتی توسط نیروهای داخلی انجام شده و کار ارزشمندی در صنعت نفت کشور به حساب می آید.

به گفته پاک نژاد، جکت سکوی FYB که در شرکت نفت سازه قشم ساخته شده، هزار و ۲۵ تن وزن دارد که تا پایان خرداد ماه امسال در میدان فروزان نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: تاپ ساید این جکت سکو نیز در بوشهر ساخته شده‌ است و پس از استقرار و پایه کوبی جکت، بارگیری و نصب می شود و امیدواریم تا پایان تابستان شاهد راه اندازی آن باشیم.

معاون شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: پس از نصب جت سکوی FYB در میدان فروزان، عملیات نصب سکوی F18 با بیش از سه هزار و صد تن وزن هم آغاز می شود.

پاک نژاد یادآور شد: برای اجرایی شدن برنامه های میان مدت صنعت نفت در کشور به 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است و از تمام سرمایه گذارانی که تمایل به مشارکت در این طرح ها و برنامه ها دارند، استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: محدودیت منابع مالی یکی از بزرگترین چالش های پیش روی صنعت نفت است و برای جذب سرمایه گذاری باید روش های حرفه ای مطالعه و به کار گرفته شود.  

عملیات بارگیری جکت سکوی FYB برای نصب در میدان نفتی فروزان، با حضور حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مسئولین این سازمان، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران و جمعی از مدیران وزارت نفت و جزیره قشم آغاز شد.

میدان نفتی فروزان، میدان نفتی ایرانی مستقر در خلیج فارس است و در ناحیه جزیره خارک، با کشور عربستان سعودی مشترک می‌باشد. این میدان در سال ۱۳۴۵ با ذخیره نفت درجای به میزان دو میلیارد و ۳۰۹ میلیون بشکه کشف شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز