اقدامات روز جهانی پرندگان مهاجر در اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان

۱۳۹۶/۰۲/۲۱ - ۰۷:۵۰:۵۸
کد خبر: ۵۵۶۷۶۷
اقدامات روز جهانی پرندگان مهاجر در اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان
شعار (آینده آنها آینده ماست؛ دنیایی سالم برای پرندگان مهاجر و انسانها)

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،روز جهانی پرندگان مهاجر از سال 2006 تاکنون که دبیرخانه موافقتنامه پرندگان آبزی مهاجر اوراسیایی – آفریقایی (AEWA) و دبیرخانه کنوانسیون حفاظـــت از گونه های مهاجر (CMS) لزوم آگاهی رسانی جهانی به منظور تشویق مردم برای حفاظت از پرندگان مهاجر را احساس کردند؛ آغاز شد.

در هفته دوم ماه می میلادی، مطابق با اردیبهشت ماه فعالیتهایی همچون جشنواره های متنوع مرتبط با پرندگان، فعالیتهای آموزشی شامل برگزاری سمینار،کارگاه آموزشی، تکثیر بروشور وجزوات آموزشی، اجرای برنامه های پرنده بینی و مسابقات نقاشی اجرا می شود و اخبار آن از طریق رسانه های گروهی از جمله رادیو، تلویزیون و اینترنت جهت اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی در دسترس عموم قرار می گیرد.

مراسم روز جهانی پرندگان مهاجر توسط اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان در دهمین سال متوالی، از سال 2008 میلادی، برگزار شد. به مناسبت بزرگداشت این روز جهانی، به بیش از 200 دانش آموز دوره ابتدایی در دبستان دخترانه سما در بندرعباس، مطالب آموزشی در رابطه با پرندگان مهاجر و اهمیت آنها با محوریت شعار امسال(آینده آنها آینده ماست؛ دنیایی سالم برای پرندگان مهاجر و انسانها) ارائه شد.

شعار روز جهانی پرندگان مهاجر در سال 2017 سعی بر آن دارد که به همبستگی انسان و طبیعت، و بطور خاص مردم و پرندگان مهاجر بپردازد؛ پرندگان مهاجری که در یک سیاره مشترک با ما زندگی می کنند و در نتیجه با محدودیت های منابع یکسانی مواجه هستند. هدف امسال با بالا بردن سطح آگاهی در مورد نیاز به مدیریت پایدار منابع طبیعی مان است که آشکار می سازد حفاظت از پرندگان نیز برای آینده بشر امری حیاتی است.

لازم به ذکر است فعالیت اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان در وب سایت رسمی روز جهانی پرندگان مهاجر(www.worldmigratorybirdday.org) بطور سالانه ثبت شده است و خوشبختانه بعنوان نماینده ایران بصورت فعالیت الگو برای شرکت کنندگان در سراسر دنیا در بین کشورهایی همچون آلمان، لتونی و بولیوی در آدرس(www.worldmigratorybirdday.org/highlights) معرفی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز