آغاز برداشت انبه نارس در رودان

۱۳۹۶/۰۳/۱۱ - ۰۷:۵۲:۱۰
کد خبر: ۵۶۶۸۹۲
شهرستان رودان در تولید ارقام مختلف انبه بیشترین سهم را در استان هرمزگان و جنوب کشور دارا است که این محصول را پس از برداشت و بسته بندی روانه بازار های داخلی و خارجی می کند .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،مدیر جهاد کشاورزی  شهرستان رودان گفت : فصل برداشت انبه  از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا اوایل مردادماه به پایان می رسد که شهرستان رودان با افزایش سطح زیر کشت این محصول و توزیع ارقام مختلف درخت انبه در بین کشاورزان رتبه اول استان در تولید انبه را به خود اختصاص داده است .

عباس مویدی افزود :  پیش بینی می شود تاپایان فصل برداشت بیش از 10هزار تن محصول برداشت شود.

وی افزود : بیش از 1هزار هکتار سطح زیر کشت انبه در شهرستان رودان وجود دارد که بخش مرکزی با ۸۵۵ هکتار بیشترین سهم را در تولید انبه دارد که مهمترین ارقام انبه محلی سبزانبه،چارک ،کلک سرخ و ارقام خارجی لانگرا ،سندری و آلفونسو در این مقدار سطح کشت موجود می باشد.

این مقام مسئول  تصریح کرد:در سال گذشته شهرستان رودان بیش از ۱۰ کشاورز نمونه را در زمینه تولید انبه در استان هرمزگان داشته است .

مویدی اذعان کرد: در مرحله  اول  انبه نارس برداشت می شود که عمده مصرف آن به صورت تازه خوری ،تهیه ترشی ،شوری ،مرباو لواشک و سس استفاده می شود و مرحله دوم که مقدار کمی باقی می ماند، انبه رسیده که بیشترین آن به بازارهای خارجی صادر می شود .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز