برداشت لیمو ترش در هرمزگان آغاز شد

۱۳۹۶/۰۳/۲۰ - ۱۲:۰۹:۵۱
کد خبر: ۵۷۰۲۲۴
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از آغاز برداشت لیموترش خبر داد وگفت : سطح زیرکشت لیمو ترش در سال 96 بیش از 9هزارو 900هکتار است که پیش بینی می شود ازاین سطح 120هزار تن محصول برداشت شود .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، مسعود گرگیج افزود : به دلیل وجود بیماری جاروک جادوگر وامحاء باغ های آلوده ،تولید امسال نسبت به سال قبل تغییری ندارد .

وی عنوان کرد : شهرستانهای رودان ، میناب ، بندرعباس و حاجی آباد از مناطق مهم تولید لیمو ترش در استان می باشند.

این مقام مسئول اظهار داشت : محصول برداشت شده علاوه بر تامین نیاز داخلی استان به سایراستان ها از جمله تهران ، کرمان وفارس ارسال می شود.

گرگیج با اشاره به اینکه بیش از یک دهه از ورود وانتشار بیماری فیتو پلاسمایی جاروک جادوگر در ایران می گذرد اظهار داشت : براثر بیماری جاروک جادو گر در طی سالهای اخیر تولید لیمو ترش در استان بیش از 50درصد کاهش داشته است .

وی با تاکید بر اینکه سازمان جهاد کشاورزی با رویکرد اصولی وتخصصی، مدیریت این بیماری را با هدف جلوگیری از گسترش آن به سایر نقاط عاری از بیماری در اولویت برنامه های خود قرار داده است اذعان نمود : در طی سالهای اخیر برای مقابله با بیماری جاروک جادوگر عملیات امحاء و جایگزینی در سطح بیش از 12هزار هکتار با تهیه حدود 1میلیون و 450هزار اصله نهال از ارقام مرکبات غیر میزبان ومقاوم انجام گرفته است.

گرگیج افزود : از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 6هزار اصله نهال لیمو ترش از رقم پرشین لایم در بین باغداران شهرستانهای رودان ، میناب ، حاجی آباد و بندرعباس  توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد : فصل برداشت لیمو ترش در استان از اواسط خرداد ماه آغاز وتا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز