آغاز عملیات تعمیرات مشعل هیدروکربنی پالایشگاه نفت بندرعباس

۱۳۹۶/۰۴/۲۶ - ۱۱:۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۸۷۷۴۹
آغاز عملیات تعمیرات مشعل هیدروکربنی پالایشگاه نفت بندرعباس
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس از آغاز پروژه تعمیرات اساسی مشعل هیدروکربنی شماره یک پالایشگاه نفت بندرعباس با کدME-25001 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مشعل ME-25001 یکی از سه مشعل اصلی و هیدروکربنی پالایشگاه بندرعباس است که تعمیرات اساسی آن در یک دوره 88 روزه با تلاش و همت متخصصان شرکت پالایش نفت بندرعباس انجام می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: در این تعمیرات اساسی کلیه مسیرهای منتهی به مشعل به همراه ظروف مایع گیر خطB  مشعل با شماره هایV-25126  و  V-25132مورد بازرسی قرار می گیرد و قسمتهایی که دچار خوردگی و کاهش ضخامت شده اند تعویض می شود.

مهندس نامور افزود: هم اکنون بخش های اصلی مشعل شامل بخش بالایی (TIP) و (MOLECULAR SEAL) و بخشهایی از قسمت میانی شامل (STACK RISER) به پایین منتقل و قسمتهایی که نیاز به بازسازی داشته اند به کارگاه مرکزی پالایشگاه منتقل شده است.

وی تصریح کرد: در این تعمیرات بر اساس اعلام بازرسی فنی و بررسی های صورت گرفته در حدود 12 متر از بخشهایی از  STACK RISER و WATER SEAL DRUMمشعل به علت خوردگی و کاهش ضخامت تعویض می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با تاکید بر اولویت رعایت نکات ایمنی در تعمیرات گفت: با وجود گرمای هوا و شرایط سخت کاری، با تلاش و همت متخصصان پالایشگاه سعی می شود این تعمیرات در زمان کمتری نسبت به زمان تعیین شده انجام شود.

بر اساس این گزارش در این تعمیرات علاوه بر گروه بهره بردار, تیم هایی ازگروههای ابزار دقیق، برق، تعمیرات، نوسازی و بازرسی فنی پالایشگاه حضور دارند.

واحد مشعل پالایشگاه نفت بندرعباس به منظور تخلیه و سوزانده شدن گازهای اضافی واحدهای پالایشی و همچنین تخلیه فشار واحدها در موارد اضطراری بصورت ایمن طراحی شده است. پالایشگاه بندرعباس دارای سه مشعل هیدروکربنی است که در شرایط معمول یکی عملیاتی و دو مشعل دیگر برای شرایط اضطراری درنظر گرفته شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز