معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

بیش از ۱۰ میلیون خدمت ثبت شده به هرمزگانی ها در سامانه سیب

۱۳۹۶/۰۵/۱۱ - ۰۹:۲۱:۰۱
کد خبر: ۵۹۴۷۴۷
جاودان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از ارائه 10 میلیون و سیصد هزار خدمت بهداشتی در مراکز جامع سلامت ، پایگاه سلامت و خانه های بهداشت به شهرواندان هرمزگانی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،دکتر غلامعلی جاوادن معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از مجموع یک میلیون و هفتصد و هفتاد هزار نفر جمعیت استان هرمزگان، یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار نفر دارای پرونده سلامت الکترونیکی هستند و روزانه به طور متوسط بیش از صد هزار خدمت بهداشتی در مراکز جامع سلامت، پایگاه سلامت و خانه های بهداشت به شهروندان هرمزگانی ارائه می گردد.

وی افزود: سامانه یکپارچه بهداشت  (سامانه سیب) عملیات تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و مراقبت های بهداشتی و وقایع افراد و خانوارها را ثبت و ضبط می نماید و از اوایل اسفند سال 1394 استقرار آن در مراکز بهداشتی استان هرمزگان اجرایی گردید؛ در یک سال گذشته 10 میلیون و سیصد هزار خدمت و وقایع در این سامانه ثبت گردیده است.

وی با اعلام اینکه افراد و خانوارهایی که تا کنون فاقد پرونده الکترونیک می باشند، می توانند با مراجعه به نزدیک ترین مرکز بهداشتی محل اقامت، نسبت به ایجاد پرونده الکترونیک سلامت و انجام سرویس های مراقبتی اقدام نمایند، گفت: 2 هزار و 106 کاربر در رده های مختلف (پزشک – مراقبت سلامت – ماما – پرستار – بهورز – کارشناس روان و کارشناس تغذیه) در مراکز بهداشتی استان هرمزگان خدمات الکترونیکی بهداشتی ارائه می نمایند .

پرونده الکترونیک سلامت به عنوان رکن اساسی در ارائه خدمات نوین سلامت و در حکم ستون اصلی و ضروریات نظام سلامت کشور می باشد و امکان ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای عموم هموطنان را فراهم کرده است؛ پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان شامل طیف وسیعی از اطلاعات فردی، سوابق بیماری ها و اقدامات درمانی و کلیه اطلاعات مؤثر بر سلامت فرد است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز