در این شهر حتی یک شهربازی واقعی و استاندارد وجود ندارد

۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۱۲:۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۰۰۹۲۹
در این شهر حتی یک شهربازی واقعی و استاندارد وجود ندارد
چرا برای بچه های شهربندرعباس وکسانی که دراین شهر زندگی می کنند، شهربازی ساخته نشده است؟ شهری که این همه درآمد دارد، پس درآمدش کجا می رود؟چرا برای تفریح وبازی بچه ها و خانواده ها فکری نکرده اند؟ آیا مسئولان نمی دانند که وضعیت موجود با افزایش بزه و خلاف وافسردگی ها ارتباط مستقیمی دارد؟

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،در"پنجه علی"(ع) که الان خیابان کشی هم شده ودرحال تبدیل شدن به یک مکان تفریحی است، می توانند یک شهربازی بزرگ وتله کابین بزنند تابه یک مکان بکر تفریحی وکوهستان پارک تبدیل شود.آنجاراهم درختکاری کنند تا خنک شود ومکانی زیبا برای تفریح شود.

شهری بدون شهربازی

شهربازی هایی که دربندرعباس به تاریخ پیوسته اند

چند روز پیش رفته بودم به پارک "دولت " بندرعباس که متوجه شدم ، شهربازی که کنار "کارتینگ" بود وکودکان ،نوجوانان وجوانان دقایقی را در آنجا تفریح می کردند ،تخریب شده است و وسایل بازی آن هم شکسته است. من هم دلم شکست از اینکه چرا شهربازی استاندارد در این شهر نداریم واینکه چرا اماکن تفریحی و شهربازی هایی که چندوسیله بازی دارند، مدتی از عمرشان نمی گذرد که به آهن پاره تبدیل می شوند. البته شهروندان هم در این زمینه بسیار گلایه مندند وخواستار توجه بیشتر مسئولان به این بخش هستند.در این گزارش باماهمراه باشید.

"حاجبی" یکی از شهروندان بندرعباسی است که می گوید:چندسال پیش رفته بودیم "سیرجان" وشبش رفتیم شهربازی .بعداز آنکه برگشتیم دو دختر وپسرم همیشه به من می گویند که برویم سیرجان تا برویم شهربازی وتفریح کنیم.آنها می گویند چرا هیچ شهربازی که واقعاشهربازی استاندارد باشند وبازی های مختلف برای سنین مختلف داشته باشند ،درشهر بندرعباس وجود ندارد؟ چرا مسئولان استان به فکر تفریح مردم در این شهر نیست؟

"احمدی پور" شهروند دیگری هم می گوید: وقتیکه نوجوان بودیم ، یادم هست که به شهربازی "زرون " در خیابان بهشت زهرا می رفتیم.بعد از مدتی آنرا تعطیل کردند وحالا هم پارکینگ وسایل نقلیه توقیفی شده است.یک شهربازی دیگر هم در پارک غدیر وکنار استانداری می ساختند که چرخ وفلک و... را علم کرده بودند و بعداز مدتی این شهربازی هم ناپدید شد. مشخص نشد که چی شد؟

برخی از شهروندان هم از نبود شهربازی در بندرعباس گلایه مندند ومی گویند در این شهر حتی یک شهربازی واقعی واستاندارد وجود ندارد. شهربازی های بندرعباس که بیشتر، یک پارک بادی کوچک هستند و قابل مقایسه باشهربازی در شهرهای دیگر نیستند. فرزندان مان هروقت که تبلیغات شهربازی سایر استان ها را در تلویزیون می بینند، گریه می کنند که مارابه این شهربازی هاببرید.هرچقدر هم که به آنها توضیح می دهیم که این شهربازی ها متعلق به سایرمناطق کشور است ودر بندرعباس چنین شهربازی هایی نداریم، قبول نمی کنند ومی گویند پس خودمان برویم و در همان شهرها زندگی می کنیم. چرا درشهری زندگی کنیم که شهربازی برای ما بچه ها نساخته اند؟ ماهم به عنوان والدین این فرزندان می پرسیم که چرا برای بچه های شهربندرعباس وکسانی که دراین شهرزندگی می کنند، شهربازی ساخته نشده است؟ شهری که این همه درآمد دارد، پس درآمدش کجا می رود؟چرا برای تفریح وبازی بچه ها و خانواده ها فکری نکرده اند؟ آیا مسئولان نمی دانند که وضعیت موجود با افزایش بزه و خلاف وافسردگی ها ارتباط مستقیمی دارد؟ آیا این استان کارشناس ندارد ویا مشاوره های خبره در زمینه های مختلف ندارد که به مسئولان مربوطه در این زمینه مشاوره دهند ویامسئولان تفریحات خانواده ها برایشان هیچ اهمیتی ندارد؟

"خلاده" شهروند دیگری است که به دو موضوع اشاره می کند.اول اینکه در بندرعباس هیچ شهربازی وجود ندارد وفقط تعدادی پارک بادی غیراستاندارد وجود دارد که در برخی از آنهاسیم برق چسب خورده روی زمین افتاده و برخی از وسایل هم شکسته شده و یاپاره هستند.از طرفی این پارک های بادی که در برخی پارک های شهر، منازل مسکونی ، آرایشگاه و... راه اندازی شده اند وبه استانداردها توجه نشده است وهیچ نظارتی هم صورت نمی گیرد.دربرخی از آنها هم فست فود وموادغذایی پخته می شود وبه فروش می رسد که بچه ها بادست های کثیف شان پس از بازی کردن ، خرید می کنند ومی خورند.موش وگربه هم براحتی دراین مکان رفت وآمد می کنند.گویا سلامت وبهداشت شهروندان برای هیچکس اهمیتی ندارد.

"ناصری" هم شهروند دیگری است که دومقایسه در این بخش دارد.اول اینکه شهربازی های بندرعباس قابل مقایسه باشهربازی های شهرهای دیگر که اگر ازصبح تاشب در آنها باشید ،فرصت نمی کنید که از تمام وسایل بازی استفاده کنید ودربندرعباس چهارتا وسیله مانند ماشین ،قطار و... گذاشته اند که در فضای بیست متری به دور خودشان می چرخند و چهارتاوسیله ای که نیم ساعته بچه ها بازی می کنند وفقط هزینه بالایی می گیرند. موضوع دیگر هم بیلبوردهایی است که شهرداری درسطح شهر نصب کرده اند که هرمحله ، یک پارک دارد.اول اینکه تعریف شهرداری از پارک چیست ؟یک سرسره،یک تاب فلزی کوچک ویک تاب را دریک محله حاشیه ای که محله اش بزرگ است، زده اند که بچه ها برای بازی کردن باکمبود وسایل مواجهند وباهم دعوا می کنند وبعد این را پارک می نامند.پارک واقعی باید بزرگ وپر از درخت وزیباباشد وچندین وسیله بازی متفاوت داشته باشد تامردم استفاده کنند.اینها پارکک هم نیستند تاچه برسد به پارک.فکرمی کنم بهتره اول بروند استانداردهای پارک سازی را مطالعه کنند تاببینند چیزی که ساخته اند، پارک است؟ دربرخی محلات هم که از پارسال زمین را سیمان کرده اند وهنوز همان چهارتا وسیله راهم نصب نکرده اند ومی گویند پول نداریم .مگر چقدر این پارک ها هزینه دارد؟ مردم عوارض ومالیات می دهند، این وضعیت حق شان نیست.چرا بیت المال را دربخش های دیگر هدرمی دهند و وقتیکه نوبت به مردم رسید، می گویند پول نداریم.بنظرم شورا بایستی شهرداران قوی و توانمند رابایستی از شهرهای دیگر بیاورند که کاربلد باشند وکارنامه عملکردی قابل قبولی داشته باشد .

یکی از شهروندان هم می گوید چرا صنایع غرب بندرعباس هیچ نقش مثبتی در شهر ندارند.برخی از آنها که نیروهایشان را ازسایراستان ها تامین می کنند وجز ترافیک وآلودگی اثری برای این شهر ندارند.حداقل درساخت پارک وشهربازی مشارکت داشته باشند.

احداث شهربازی در مسکن مهر

ساکنان مسکن مهر بندرعباس هم خواستار احداث حداقل یک شهربازی بزرگ استاندارد در این شهرک که بزودی ۱۵۰هزارنفر رادر خود جای می دهند، هستند تافرزندان شان بتوانند دراین مکان تفریح کنند.آنها می گویند تاوقتی که تمام زمین ها راساخت وساز نکرده اند، شهربازی وپارک و... هم بسازند.چرا دراین شهر مسئولان به فکر تفریح مردم نیستند؟

"شریفی" هم پیشنهاد می دهد که در نظرگاه حضرت علی ( ع) در شمال دوراهی ایسینی معروف به "پنجه علی"(ع) که الان خیابان کشی هم شده ودرحال تبدیل شدن به یک مکان تفریحی است، می توانند یک شهربازی بزرگ وتله کابین بزنند تابه یک مکان بکر تفریحی وکوهستان پارک تبدیل شود. آنجاراهم درختکاری کنند تا خنک شود ومکانی زیبا برای تفریح شود.البته نیاز است که آنجابرق کشی وآبکشی شود.چون الان آب وبرق هم ندارد.

شهروندان ازنبود شهربازی واماکن تفریحی در این شهر بندری بسیار گلایه مندند واز مسئولان می خواهند که برای احداث شهربازی های استاندارد وموردنیاز شهر اقدام کنند.

گزارشگر:علی زارعی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز