مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم خبر داد:

برگزاری دوره های جامع آموزشی صنایع دستی در روستاهای جزیره قشم

۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۱۲:۴۹:۴۴
کد خبر: ۶۰۰۹۷۳
برگزاری دوره های جامع آموزشی صنایع دستی در روستاهای جزیره قشم
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم از تدوین طرح جامع و اقتصادی سازی صنایع دستی قشم و برگزاری دوره های جامع آموزشی صنایع دستی در روستاهای این جزیره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سید محمد امین جعفری حسینی در جلسه هماهنگی با تعاونی ها و هنرمندان قشمی گفت: وجود هنرمندان خوش ذوق صنایع دستی و فعالیت قابل توجه بومی ها در این حوزه سبب برگزاری دوره های جامع آموزشی صنایع دستی با آغاز این حرکت فراگیر از روستاهای غربی جزیره شده است.

وی تاکید ریاست محترم جمهوری بر اتکا به ظرفیت ها و توانمندی های جوامع محلی و توجه جدی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم به توانمند سازی و تقویت استعدادهای مردمان جزیره قشم را چراغ روشن این طرح عنوان کرد .

جعفری افزود: با توصیه مدیر عامل و اهتمام معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در جهت تدوین طرح جامع و اقتصادی سازی صنایع دستی جزایر شهرستان قشم، شناسایی، جذب و پرورش استعدادها و ظرفیت های جامعه محلی و به خصوص زنان هنرمند قشم،هرمز و هنگام را در دستور کار اصلی خود قرار داده ایم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم با اشاره به فراگیر شدن این طرح مبتنی بر آموزش در تمامی نقاط جزیره بیان داشت: ما در برنامه های بلند مدت، میان و کوتاه مدت دسترسی به کلیه اهداف طرح جامع صنایع دستی را به عنوان یک ماموریت اصلی دنبال خواهیم کرد.

وی برنامه ریزی جهت ایجاد اشتغال و توانمند سازی بانوان غرب جزیره را از اهداف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم برشمرد و افزود: اولین گام در این راستا آموزش دوره ای صنایع دستی و تقویت توان هنری جامعه محلی و زنان در روستاهای غرب جزیره است.

 جعفری گفت: در حال حاضر این برنامه آموزشی از روستاهای چاهو شرقی، درکو و سلخ  شروع شده است و طی آن  70 نفر از بانوان در رشته های کیف دوزی و گلابتون دوزی آموزش می بینند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده سایر روستاهای غرب جزیره نیز در طی ماههای آینده تحت پوشش این دوره های آموزش صنایع دستی قرار می گیرند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در تهران از 1 تا 7 شهریور، حضور نمایندگان سازمان منطقه آزاد قشم و هنرمندان این خطه را موقعیت مناسبی برای معرفی هنر صنایع دستی جزیره قشم به دیگر اقوام ایرانی دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز