در آیین تکریم از خبرنگاران حوزه نوسازی مدارس هرمزگان اعلام شد :

جمع آوری مدارس تخریبی تا چهار سال آینده

۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۰۸:۳۹:۰۱
کد خبر: ۶۰۱۲۴۵
جمع آوری مدارس تخریبی تا چهار سال آینده
همزمان با هفته خبرنگار از خبرنگاران حوزه نوسازی مدارس تجلیل شد .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ،مهندس نوید احمدی در این مراسم با تکریم جایگاه خبرنگاران گفت : صداقت در گفتار و نوشتار شاخصه اصلی خبرنگاران متعهد است;حوزه رسانه حوزه ای گسترده است که می تواند دستگاههای اجرایی را در خدمت بهتر به مردم یاری رساند .

سرپرست اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان در ادامه رسالت اصلی خبرنگاران را انعکاس صدای مردم به مسئولین دانست و افزود : شما خبرنگاران جایگاه ویژه ای دارید و همه موظف به تکریم شأن اصحاب رسانه هستند .

مهندس احمدی  با اشاره به تعداد مدارس تخریبی و مدارس غیر استاندارد اظهار داشت : هم اکنون 919 مدرسه در قالب چهار هزار و 25 کلاس درس در این استان تخریبی و غیراستاندارد است. از این تعداد، 579 مدرسه در قالب 2 هزار و 428 کلاس درس در سطح استان قابلیت مقام سازی دارند و 340 مدرسه در قالب یک هزار و 579 کلاس درس نیز باید تخریب و مدرسه های جدید جایگزین آن شود.

وی اعتبار مورد نیاز بازسازی و مقاوم سازی مدارس استان را اعلام کرد و یاد آور شد : در مجموع برای بازسازی و مقاوم سازی مدرسه های تخریبی و غیراستاندارد در استان هرمزگان 440 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که 160 میلیارد تومان آن برای مقام سازی و 280 میلیارد تومان نیز برای تخریب و بازسازی مدرسه ها مورد محاسبه قرار گرفته است .

 مهندس احمدی در خصوص بلاتکلیفی پروژه های نیمه تمام مجتمع چند منظوره و مدرسه ابن سینا گفت : طبق قانون واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی ؛ این پروژه های نیمه کاره به زودی به مزایده گذاشته میشود.

وی با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه ایجاد فضای آموزشی استاندارد افزود : در روستاهایی که آب و برق نبوده و مردمانش هنوز شهر بندرعباس را ندیده بودند اداره کل نوسازی هرمزگان در این دولت پیشتاز بود و مدرسه احداث کرده است. وی افزود :  در دولت یازدهم، 378 طرح آموزشی در قالب یک هزار و 542 کلاس درس با زیربنای 211 هزار و 480 مترمربع و اعتبار 225 میلیارد تومان استاندارد و نوسازی شد که امیدواریم در چهار سال دولت دوازدهم، تمام مدرسه های غیر استاندارد در استان جمع آوری شود.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: هم اکنون 380 مدرسه در قالب 2800 کلاس درس در استان به علت کمبود مدرسه به صورت 2 نوبتی اداره می شود که برای یک نوبتی کردن آن ها به 476 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نوید احمدی افزود: به دلیل تاثیر منفی در کیفیت آموزش نباید مدرسه 2 نوبتی داشته باشیم، چرا که این امر در کیفیت آموزشی دانش آموزان اثر منفی دارد.

وی بیان داشت: همچنین 52 طرح مسکن مهر در سطح هرمزگان در دست ساخت است که به یکهزار و 380 کلاس درس و اعتبار 221 میلیارد تومان نیاز دارند.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان با اشاره به اینکه بار اضافی مدرسه های مسکن مهر بر عهده مدرسه های دیگر است، اظهارکرد: تاکنون تنها پنج واحد آموزشی در قالب 60 کلاس درس در مجتمع های مسکن مهر ساخته شده است.

احمدی ابراز داشت: اگر مشکل ساخت و نوسازی مدرسه های تخریبی، 2 نوبتی و مسکن مهر با جذب اعتبارات دولتی و مشارکت خیران در مدت زمان پنج سال برطرف شود، شاهد تحول عظیمی در کیفیت فضاهای آموزشی در سطح استان خواهیم بود.

این مسؤول در پایان تصریح کرد: در هفته دولت امسال 140 کلاس درس در قالب 94 پروژه با اعتبار 20 میلیارد تومان در شهرستان‌های استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان :

  در سه ساله اخیر با بیش از 150رسانه  ارتباط و تعامل داشته ایم

غلامعباس شمس الدینی در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه نوسازی مدارس هرمزگان گفت : فارغ از هر ایده و تفکری با اکثررسانه های کشور ارتباط و تعامل بسیار خوبی داریم و بحمدالله در سه ساله اخیر بیش از 150خبرگزاری ، روزنامه ، نشریات سراسری و محلی ، شبکه های مختلف صدا و سیما(رادیویی ، باشگاه خبرنگاران ، واحد خبر ) مرکز خلیج فارس با روابط عمومی ارتباط مستقیم داشته اند و تلاش می کنیم  ارتباطات خود را  با رسانه ها گسترده تر کنیم .

مدیر روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان با بیان اینکه شما خبرنگاران شایسته تکریم هستید ، افزود : در مدت تصدی اهالی رسانه تکیه گاه محکمی برای فعالیت در این عرصه بوده و همچنان به پشتوانه شما تلاش خواهیم کرد خدمات بهتری را به مردم شریف استان به ویژه دانش آموزان و فرهنگیان عزیز ارائه کنیم .

وی در پایان با قدردانی از حسن نظر مجموعه مدیران نوسازی مدارس هرمزگان خاطر نشان ساخت : با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نگاه دولتمردان به رسانه ها تغییر قابل تقدیری داشته است و مجموعه نوسازی مدارس استان هم رویکرد تعامل با رسانه ها را در اولویت قرار داده اند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز