تخصیص ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی هرمزگان به کشت کلزا

۱۳۹۶/۰۵/۲۸ - ۱۲:۵۷:۳۵
کد خبر: ۶۰۱۹۰۴
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان از اختصاص بیش از 2هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به زیر کشت محصول کلزا در امسال با افزایش 100 درصدی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، سید رضا امیری زاده با بیان اینکه سطح زیرکشت کلزا در سال گذشته 1هزارو 50هکتار با تولید  1هزارو73 تن محصول بود افزود : به دلیل افزایش سطح ، مدیریت تغذیه ، اجرای دقیق تاریخ کشت ، مدیریت  آب ، پیش بینی می شود افزایش عملکرد 400درصدی  در تولید داشته باشیم .

وی کلزا را بهترین محصول در تناوب گندم وحاصلخیزی زمین های کشاورزی دانست و اظهار داشت :  هایولای 420، 50 و 60 از مهمترین ارقامی هستند که امسال در استان کشت می شوند .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهرستان های رودان ، حاجی آباد و میناب از قطب های تولید کلزا در استان می باشند اذعان کرد : امسال دولت بسته های حمایتی مناسبی برای توسعه کشت کلزا تدوین کرده که می توان به مواردی همچون  تامین بذریارانه ای ، بیمه کردن مزارع کلزا توسط خود دولت ، خرید تضمینی  محصول و پرداخت به موقع پول بهره برداران و ارائه تسهیلات بانکی با سود 12درصد به کشاورزان اشاره نمود.

امیری زاده یاد آور شده: در سال گذشته با برنامه ریزی مناسب حدود 3میلیارد تومان محصول کلزا از بهره برداران  استان بصورت تضمینی  خریداری شد.

وی گفت : خرید تضمینی با قیمت مناسب  و اقتصادی بودن محصول کلزا باعث شده که کشاورزان تمایل بیشتری به کشت این محصول داشته باشند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : هرمزگان بعد از استان های مازندران ، قم و خوزستان جزء 4استان برتر تولید کلزا در کشور می باشد.

امیرزاده  افزود :در راستای ارتقاء ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی سال گذشته 12دستگاه ریزدانه کار خریداری و در اختیار کشاورزان استان قرار گرفت .

وی عنوان کرد : فصل کشت از ابتدای شهریور ماه شروع وتاپایان مهر ماه ادامه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز