رئیس پلیس آگاهی ناجا :

مهمترین هدف از استقرار پلیس در گمرک سالم سازی فضای اقتصادی است

۱۳۹۶/۰۵/۲۹ - ۱۱:۱۳:۴۴
کد خبر: ۶۰۲۳۱۱
مهمترین هدف از استقرار پلیس در گمرک سالم سازی فضای اقتصادی است
رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: مهمترین اهداف استقرار پلیس در گمرک شهید رجایی بندرعباس،سالم سازی فضای اقتصادی و کمک به تولید داخلی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سردار"محمدرضا مقیمی" در کارگاه آموزشی تخصصی طرح استقرار ناجا در گمرک شهید " رجایی" بندرعباس، با بیان اینکه پدیده قاچاق فرآیندی است که کل کشور را آزار می دهد افزود: یکی از اولویت های ناجا مبارزه با قاچاق است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جلوی کالای قاچاق باید در دریا گرفته شود، افزود: قاچاق  نباید به خشکی برسد چرا که معیشت مردم را دستخوش تغییر کرده و آثار سوء و زیانباری به دنبال دارد.

سردار مقیمی ادامه داد:قرارگاه مبارزه با قاچاق از زمان تشکیل توفیقات زیادی را نصیب کشور کرده ، لذا بحث مبارزه و مقابله از کشفیات، مهمتر است.

این مقام ناجا با تاکید برافزایش درآمد گمرکی از طریق تنگ کردن عرصه بر قاچاقچیان ، تصریح کرد: کنترل واردات و صادرات باید در گلوگاه ورودی کشور انجام شود،دستگاه ها باید مجهز شده و خودروها به صورت آنلاین با سامانه رصد که راه اندازی شده کنترل شوند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا اذعان داشت: پلیس با استقرار در گمرک با ایجاد فضای همدلی و تعاملی و با تلاش و جدیت تمام در مبارزه با قاچاق و سرانگشتان آن گام بر می دارد.

وی با تاکید بر چگونگی استقرار و اقدامات آموزشی ماموران، افزود: برنامه های آموزشی و الفبای مأموریت ،استفاده از قوانین گمرکی و شیوه نامه خدمتی در گمرک باید جدی گرفته شود.

سردار مقیمی بیان داشت:امکانات لازم باید در اختیار مأموران قرار گیرد و همچنین با مد نظر قرار دادن بحث صیانتی و عقیدتی کارکنان نباید اجازه دهیم که مورد اتهام قرار گیریم.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد:یکی از مشکلات در بحث قاچاق،اختلاف ناجا با گمرک بر سر قاچاق است، لذا باید با گمرک هماهنگ باشیم،یگان حفاظت گمرک در درب ورودی حضور دارند و فعلا در بحث ارزیابی ورود پیدا نمی کنیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا خاطرنشان کرد:یکی از مأموریت های اصلی  پلیس پس از استقرار در گمرک در آغاز کار، جمع آوری اخبارو اطلاعات ، شناسایی قاچاقچیان کلان و سرانگشتان و کنترل مبادی ورودی و خروجی است.

سردار مقیمی تاکید کرد: مهمترین اهداف ما از استقرار پلیس در گمرک، سالم سازی فضای اقتصادی برای جامعه ، کمک به تولید داخلی و افزایش درآمدهای گمرک برای کشور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز