پیام تبریک رییس جهاددانشگاهی به مناسبت فرارسیدن روز پزشک

۱۳۹۶/۰۶/۰۱ - ۱۱:۱۷:۰۵
کد خبر: ۶۰۳۷۹۲
پیام تبریک رییس جهاددانشگاهی به مناسبت فرارسیدن روز پزشک
رییس جهاددانشگاهی هرمزگان طی پیامی فرارسیدن روز پزشک را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، متن پیام به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

حفظ موهبت الهی سلامت در جامعه، مرهون تلاش مجموعه‌ای از انسان های فداکار، سخت‌کوش و خستگی ناپذیر است. در این شبکه ی پیچیده، بزرگ و بهم پیوسته که متشکل از موضوعاتی نظیر بهداشت و پیشگیری، تامین سلامت فیزیکی، عاطفی، ذهنی، محیطی، معنوی، شغلی و در نهایت درمان، احیاء و بازتوانی بیماران و آسیب دیدگان است، نقش پزشکان به عنوان ملجأ بیماران در آخرین حلقه از این زنجیره، بسیار برجسته و دارای اهمیت است.

فلسفه نامگذاری اول شهریور ماه زادروز حکیم ابوعلی سینا دلیلی بر اثبات این مدعاست؛ اگرچه این دانشمند اسلامی ایرانی به حوزه‌های مختلف علوم تبحر داشته به طوری که از او بعنوان یک عالِم همه چیزدان یاد می شود اما جَهد مثال زدنی و فداکاری وی برای سلامت جامعه عصر خود و نیز پیشرفت علم طب برای تمامی اعصار، باعث تجلی بیشتر این ستاره پرفروغ ایران در حوزه پزشکی گردیده است.

اینجانب به نوبه خود فرارسیدن اول شهریور ماه روز پزشک را به همه پزشکان عزیز بویژه همکاران تلاشگر پزشک ام در جهاددانشگاهی تبریک عرض نموده و یاد و خاطره پزشکان شهید و اساتید و معلمان گرانمایه و پیشکسوت آموزش پزشکی را که به دیار باقی سفر کرده‌اند گرامی می‌دارم.

                                    حمیدرضا طیبی

                                        رییس جهاددانشگاهی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز