معاون استاندار هرمزگان:

ارائه خدمات ماندگار شهیدان رجایی و باهنر به مردم و کشور

۱۳۹۶/۰۶/۰۸ - ۰۷:۴۲:۱۸
کد خبر: ۶۰۶۸۱۴
ارائه خدمات ماندگار شهیدان رجایی و باهنر  به مردم و کشور
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت:شهیدان رجایی و باهنر 36 هفته دولت را بر عهده داشتند و کشور را اداره کردند اما به دلیل کیفیت کار در ذهن ها ماندگار شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علی رئوفی در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر که در حسینیه امامزاده سید مظفر (ع) بندرعباس برگزار شد، با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، بیان داشت: تاریخ کشوردارای فراز و نشیب های بسیاری بوده است و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) و جانفشانی شهدای انقلاب اسلامی یکی از فراز های ایران اسلامی بوده است.

وی افزود: شهادت شهید بهشتی و هفتاد دو تن از یارانش و همچنین شهادت شهید رجایی و شهید باهنر فصل تازه ای از تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بود که منجر به نام گذاری هفته دولت شد.

رئوفی تصریح کرد: شهیدان رجایی و باهنر در دفتر کار خود به شهادت رسیدند و عروج ملکوتی آنها در مکانی بود که برای مردم خدمت می کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به عزل بنی صدر افزود: عزل بنی صدر بعد از خیانت هایی که به کشور کرد زمینه ساز تحرکات نیروهایی شد که به فکر بر اندازی نظام اسلامی با محکم شدن پایه های انقلاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: ترورهای سال های ابتدای انقلاب از مصادق این تحرکات بود که منافقین دست به ترور نافرجام مقام معظم رهبری ، ترور نافرجام مرحوم خضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی ،به شهادت رساندن استاد مطهری استاد حوزه و دانشگاه ، شهادت مغز متقکر حوزه و دانشگاه دکتر مفتح و ترور نیروهای انقلابی همچون نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مردم زدند.

رئوفی بیان داشت: برنامه ریزی کودتای نافرجام پایگاه شهید نوژه ، حمله به طبس و آغاز جنگ تحمیلی از دیگر اقدمات دولت های استکباری برای ضربه زدن به نظام اسلامی بوده است و در عصر حاضر به استحاله فرهنگی روی آورده اند و به تمام ابزارهایی که می توانستند انقلاب را زمین گیر کنند و یا در براندازی آن نقش داشته باشند متوسل شده اند.

وی با اشاره به خدمات ماندگار شهیدان رجایی و باهنر افزود: این دو شهید فقط 36 هفته دولت را بر عهده داشتند و کشور را اداره کردند اما به دلیل کیفیت کار در ذهن ها ماندگار شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان افزود: شهید رجایی در قبل از انقلاب به دلیل مبارزات سیاسی بیش از چهار سال زندان شد و با پیروزی انقلاب وارد آموزش و پرورش شد و پس از آن با رای مردم تهران به مجلس شورای اسلامی راه یافت و در سال 59 به عنوان اولین نخست وزیر نظام اسلامی ایران منصوب شد و نسل جوان کشور کمتر با این شخصیت آشنا هستند.

وی در خصوص شهید باهنر افزود: وی در تدوین و تالیف کتبی دینی در قبل از انقلاب جهت تربیت نیروهای انقلابی و مومن نقش بسزایی داشت و نزدیک به 30 کتب درسی از دوران ابتدایی تا دانشسرا از تالیفات ایشان در قبل از انقلاب است  و این تالیفات نقش مهمی در تربیت نیروهای انقلاب داشت.

رئوفی افزود: در هفته دولت 941 پروژه با اعتباری بالغ بر 1800 میلیارد تومان تقدیم مردم شریف هرمزگان مردمی که طی 38 سال انواع رنج ها و سختی ها را به پای انقلاب تحمل کرده اند خواهد شد و وظیفه مدیران است که برای که برای خدمت رسانی به این مردم شریف بیش از پیش تلاش هایشان را روز افزون کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز