راه اندازی سامانه حذف بو با گاز ازن در ایستگاه فاضلاب بندرعباس برای نخستین بار در کشور

۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۱۰:۰۶:۰۶
کد خبر: ۶۰۹۹۲۱
راه اندازی سامانه حذف بو با گاز ازن در ایستگاه فاضلاب بندرعباس برای نخستین بار در کشور
مدیرعامل آبفای هرمزگان از نصب و راه اندازی سامانه کنترل و حذف بو در ایستگاه فاضلاب شماره سه شهر بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،مدیرعامل آبفای هرمزگان گفت: این طرح به صورت پایلوت و برای اولین بار در تاسیسات فاضلاب (در حال بهره برداری) در سطح کشور اجرا شده است.   

امین قصمی افزود: طرح پایلوت حذف بو به روش ازن زنی با هدف از بین بردن بوهای نا مطبوع در ایستگاه‎های پمپاژ فاضلاب راه اندازی شده است که در این روش هوای دارای گازهای بدبو در اطراف ایستگاه و خروجی شبکه فاضلاب به کمتر از 2 ppm (واحد در میلیون) می رسد.

وی گفت: برای نصب و راه اندازی این سامانه حدود 2 میلیارد ریال هزینه شده است.

به گفته وی؛ ازن زنی یک روش موثر گندزدایی و اکسیداسیون کار آمد است که در تاسیسات فاضلاب به خصوص تاسیساتی که در مجاورت مناطق مسکونی و اماکن عمومی واقع شده اند، جهت رفع بوی نامطبوع هوا مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل آبفای استان افزود: در این روش به کمک ژنراتورهای تولید ازن از هوای محیط، گاز ازن بدست آمده که در نتیجه ی ترکیب آن با آب و انتشار آن به صورت مه پاشی در هوای دارای بو، عمل حذف بو انجام می گیرد.

قصمی اظهار داشت: نازل های مه پاش تزریق مخلوط آب و ازن در تمامی بخش های تولید بو در ایستگاه فاضلاب شامل؛ کانال ورودی فاضلاب، حوضچه جمع آوری فاضلاب و کانال خروجی فاضلاب (بخش عمده تولید بو) نصب شده است تا سامانه مذکور با بالاترین راندمان حذف گازهای متصاعد شده بد بو در حال کار باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر جهت تکمیل طرح مذکور، آنالیزورهای سنجش گاز جهت تعیین میزان گاز تولیدی در ساعات مختلف روز به منظور راه اندازی اتوماتیک سامانه مذکور و هوشمند سازی میزان ازن تزریقی در حال نصب و راه اندازی می باشد.

وی یادآور شد؛ پیش از اجرای این طرح پایلوت، فقط سامانه بیولوژیکی حذف بو در لیفت یک فاضلاب (واقع در گلشهر جنوبی) را داشتیم که با تایید نهایی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، سامانه حذف بو با گاز ازن در سایر ایستگاه های فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس نیز راه اندازی خواهد شد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز