رییس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس:

لزوم رعایت استانداردها و رفع نواقص بهداشتی در میدان میوه و تره بار بندرعباس

۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۱۲:۴۰:۰۱
کد خبر: ۶۱۰۰۵۲
میدان میوه و تره بار بندرعباس به عنوان تنها محل عرضه میوه و تره بار عمده در بندرعباس، دارای نواقص بهداشتی است و مشکلات موجود در این مجموعه طی چند مرحله از طریق مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس به عنوان دستگاه نظارتی به فرمانداری، شهرداری و مراجع ذیربط گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،دکتر عبدالجبار ذاکری؛ رییس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: در بازدید های دوره ای کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط این مرکز از میدان میوه و تره بار بندرعباس، نواقصی در خصوص سرویس های بهداشتی، دفع فاضلاب و دپوی زباله مشاهده شد؛ لذا طی چند مرحله در راستای رفع سریع و به موقع نواقصات موجود، مکاتباتی با فرمانداری، شهرداری و مراجع ذیربط انجام شده است که تا کنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

دکتر ذاکری با تأکید بر اهمیت سلامت شهروندان و لزوم رعایت استانداردهای محل عرضه میوه و تره بار از دستگاههای متولی از جمله سازمان میادین میوه و تره بار و مراجع ذیربط خواست: نسبت به استاندارد سازی محل عرضه و فروش میوه و تره بار و همچنین تسریع در رفع نواقصات بهداشتی اقدام نمایند.

وی افزود: در این بازدیدها با تأکید بر رعایت بهداشت فردی کارکنان و الزام متصدیان عرضه و فروش میوه مبنی بر داشتن کارت تندرستی از مجموع 35 غرفه فعال و از تعداد 142 شاغل به تعداد 138 نفر کارت تندرستی صادر شده است و 4 نفر نیز در حال پیگیری دریافت کارت تندرستی می باشند.

دکتر ذاکری افزود: با توجه به اینکه صنف میوه و تره بار جزو مراکز حساس نمی باشد، ولی بر اساس رسالت مرکز بهداشت از واحدهای فعال در محل طبق استاندارد بهداشت محیط از ابتدای سال تا کنون چندین مرحله بازدید و نظارت صورت گرفته است.

رییس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس تصریح کرد: نظارت بر کیفیت میوه و تره بار بر عهده سازمان میوه و تره بار و جهاد کشاورزی است.

دکتر ذاکری در خاتمه اظهار کرد: با توجه به احداث میدان جدید میوه و تره بار با رعایت استانداردها در بندرعباس، مقرر گردیده در آینده ای نزدیک واحدهای عرضه و فروش میوه و تره بار به محل جدید منتقل شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز