استاندار هرمزگان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان:

بانک‌ها موثرترین عامل در مردمی کردن اقتصاد

۱۳۹۶/۰۶/۲۲ - ۰۷:۳۷:۱۸
کد خبر: ۶۱۲۲۱۲
بانک‌ها موثرترین عامل در مردمی کردن اقتصاد
استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه موثرترین عامل در مردمی کردن اقتصاد،بانک‌ها هستند گفت: اگر بانک‌ها، بخش خصوصی را حمایت و تقویت کنند موجب حداکثر مشارکت اقتصادی توسط بخش خصوصی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در پنجاه‌ و ‌یکمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان با بیان اینکه اقداماتی که بانک مرکزی و سایر بانک‌ها انجام داده‌اند منجر به ثبات در بازار ارز و مهار تورم شده است، عنوان کرد: امروز اقتصاد کشور و بازار ما دارای ثبات است و این سیاست‌ها کمک کرده تا دیگر دچار رکود تورمی نباشیم.

وی به حل معضل موسسات مالی غیرمجاز توسط بانک مرکزی اشاره کرد و افزود: این امر یکی از دغدغه‌ها بود که روی سود بانکی در بازار تاثیرگذار می‌گذاشت و مشکلاتی را ایجاد می‌کرد.

استاندار هرمزگان سیاست بانک مرکزی را تسهیل تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط عنوان کرد و ادامه داد: جلسات کارگروه رفع موانع تولید نیز در این راستاست تا همگام با این سیاست، گام‌هایی برداریم که مشکلات بنگاه‌های کوچک و متوسط حل شود.

جادری با اشاره به مفاد تبصره 18 قانون بودجه کشور، اظهار داشت: مردمی شدن اقتصاد از مهمترین این مفاد است و در حال حاضر سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور 20 درصد است و 80 درصد از اقتصاد در دست دولت است که این مشکل باید حل شود و این نسبت باید تغییر کند.

وی بانک‌ها را موثرترین عامل در مردمی کردن اقتصاد دانست و بیان داشت: اگر بانک‌ها، بخش خصوصی را حمایت و تقویت کنند موجب حداکثر مشارکت اقتصادی توسط بخش خصوصی خواهد شد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه جلسات کارگروه رفع موانع تولید که از یک سال پیش تشکیل شده، نتیجه بخش بوده است، خاطرنشان کرد: مشکلات بخشی از واحدهای تولیدی استان در این کارگروه رفع شده است.

جادری خواستار حضور نمایندگان انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف بخش خصوصی در کارگروه رفع موانع تولید شد و گفت: نمایندگان بخش خصوصی باید با حضور در این کارگروه، مشکلات خود را مطرح کنند.

وی اضافه کرد: همچنین جلسات این کارگروه در شهرستان‌ها و واحدهای تولیدی برگزار شود تا بهتر در جهت رفع موانع گام برداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز