معاونت سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان خبرداد:

شرکت سه هزار و ۲۵۹ داوطلب در آزمون آموزش دهندگان سوادآموزی هرمزگان

۱۳۹۶/۰۷/۱۰ - ۱۱:۳۳:۳۶
کد خبر: ۶۱۹۶۰۵
شرکت سه هزار و ۲۵۹ داوطلب در آزمون آموزش دهندگان سوادآموزی هرمزگان
معاونت سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان هرمزگان از حضور یک هزار و 17 نفر در دوره‌های سوادآموزی استان در سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ مرتضی آخش‌جان در حاشیه بازدید از آزمون آموزش دهندگان سوادآموزی در استان هرمزگان، افزود: سازمان نهضت سوادآموزی با همکاری جهاد دانشگاهی یکی از بزرگ ترین پروژه های آموزش مجازی به روش MOOC را به مرحله اجرا درآورده است.

وی بابیان اینکه سه هزار و 259 نفر از سراسر هرمزگان در این آزمون شرکت خواهند کرد، اضافه کرد: در شهرستان های بشاگرد 231 نفر، قشم 180 نفر، رودان 281 نفر، حاجی آباد 424 نفر، پارسیان 49 نفر، بستک 120 نفر، میناب 724 نفر، بندرلنگه 84 نفر، بندرعباس 867 نفر و جاسک 300 نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند.

معاونت سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان هرمزگان ادامه داد: تمهیدات لازم از سوی جهاد دانشگاهی هرمزگان به خوبی اندیشیده شده و این آزمون به خوبی و بدون مشکل در حال برگزاری است.

آخش‌جان با اشاره به اینکه براساس سرشماری سال 95 در دو گروه سنی میزان بیسوادان استان هرمزگان مشخص شد، اضافه کرد: در گروه سنی 6 سال به بالا 185 عزار و 786 نفر و در گروه هدف آموزش‌وپرورش که از سن 10 تا 49 سال را پوشش می دهد 64 هزار و 764 نفر در استان هرمزگان بی‌سوادی خود را اعلام کرده اند که از این تعداد 36 هزار و 399 نفر مرد و 38 هزار و 365 نفر زن هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سالجاری یک هزار و 17 نفر در سطح استان شناسایی شدند، خاطرنشان کرد: این افراد در دوره‌های سوادآموزی ثبت نام شده اند که از این تعداد 725 نفر در دوره سوادآموزی و 320 نفر در دوره انتقال و مابقی در دوره تحکیم سواد حضور دارند.

آخش‌جان بابیان اینکه در 13شهرستان استان هرمزگان این مرکز دارای دفاتر و دوره است، عنوان کرد: افرادی بی‌سوادی که خود مراجعه و سپس با موفقیت دوره‌ها را به پایان برسانند مبلغ 144 هزار تومان به‌عنوان پاداش و اگر در طرح خودآموز حضور یابند مبلغ 700 هزار تومان به‌عنوان پاداش در قالب این طرح پس از موفقیت در اتمام دوره دریافت می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز