رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

کلیه برنامه های بهداشتی باید بر طبق اسناد تدوین شده سلامت برنامه ریزی شود

۱۳۹۶/۰۸/۱۰ - ۰۹:۴۳:۳۹
کد خبر: ۶۳۱۷۸۲
دکتر سیدحسین داودی، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در جلسه بررسی وضعیت بهداشتی استان و برنامه های در پیش رو گفت: حوزه بهداشت از اولویت های اصلی و بسیار مهم و حیاتی دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ،دکتر داودی ضمن تأکید بر تکمیل شبکه در حوزه بهداشت افزود: باید به نحوی اقدام شود که کلیه ساختار شبکه منجر به دستیابی به اهداف اختصاصی باشد و حوزه برنامه ریزی و بهداشت دانشگاه در سیاست گذاری ها مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به ابلاغ سند اجتماعی کردن خدمات سلامت توسط وزارت متبوع و ضمن تأکید بر سند تدوین شده سلامت استان تصریح کرد: کلیه برنامه های حوزه بهداشت باید در تبعیت از اسناد تدوین شده سلامت، پیوست اجتماعی داشته باشند.

این مقام مسئول ضمن تشکر از معاون بهداشتی و مدیران حوزه بهداشت گفت: خوشبختانه در حوزه معاونت بهداشتی افراد پخته و زحمت کشی در مدیریت گروهها مشغول به کار هستند که زحمات آنها برای دانشگاه گرانقدر است ولی انتظارها از مدیران بهداشت استان داشتن زبان مشترک برای رسیدن به اهداف و طراحی متدولوژی در برنامه ها و کارآفرینی مدیران برای زیرمجموعه هایشان است و مدیران حوزه بهداشت تا پایان سال جاری، 5 برنامه اولویت دار خود را اعلام کنند.

دکتر جاودان، معاون بهداشتی دانشگاه در این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت بهداشت دانشگاه پرداخت و گفت: حوزه بهداشت دانشگاه بسیار گسترده است به نحوی که در 13 گروه فنی حوزه بهداشت دانشگاه 91 برنامه اصلی در حوزه بهداشت در دست اجرا است.

 وی ادامه داد: بیش از 657 برنامه عملیاتی دانشگاه متعلق به حوزه بهداشت است و رسالت مدیران معاونت بهداشتی  تلاش شبانه روزی برای رسیدن به اهداف بهداشتی است.

دکتر جاودان تصریح کرد: به حسب جمعیت تحت پوشش، تعداد مراکز بهداشت شهرستان، فاصله بین شهرستان و بر طبق تأیید مرکز مدیریت شبکه وزارت، حوزه بهداشت دانشگاه به عنوان تیپ یک شناخته شده و بر طبق استانداردهای موجود باید جهت هر برنامه بهداشتی حداقل 3 کارشناس وجود داشته باشد.

وی اذعان کرد: در حال حاضر حوزه معاونت بهداشتی با کمبود نیروی انسانی مواجه است و از استاندارد موجود بسیار فاصله دارد و علیرغم محدودیت های منابع مدیران و کارشناسان حوزه بهداشت، توانسته ایم با تلاش های شبانه روزی به اهداف خود برسیم.

در ادامه جلسه دکتر حیرانی، رییس شورای سیاستگذاری سلامت استان به ارائه گزارشی از حوزه بهداشت پرداخت و گفت: در حوزه بهداشت دانشگاه در 6 ماه اول سال با بررسی صورت پذیرفته، روند اجرای برنامه رو به رشد بوده به نحوی که در برنامه عملیاتی کلیه برنامه ها در حوزه بهداشت محقق و مستندات پایش  شاخص ها ارسال و به تأیید وزارت خانه رسیده است.

 وی موفقیت حوزه بهداشت را مرهون مدیریت دکتر جاودان و کلیه مدیران و کارکنان حوزه بهداشت دانست و به ارتباط صمیمانه حوزه برنامه ریزی و حوزه معاونت بهداشتی اشاره و از همکاری کلیه همکاران حوزه بهداشت با حوزه برنامه ریزی دانشگاه تشکر کرد.

دکتر حیرانی ضمن تأکید مجدد بر رضایت بخشی پیشرفت برنامه عملیاتی حوزه بهداشت خواستار اهتمام همکاران به برنامه راهبردی ارتقای سلامت استان شد و افزود: برنامه های ncd، ایدز، توسعه شبکه، اجرای برنامه های نوین سلامت، سامانه سیب و پرونده الکترونیک، بهبود تغذیه و امنیت غذایی می توانند با اجرای موفق، نقطه عطف دانشگاه شوند.

 

در این جلسه دکتر عابدینی در حوزه آموزش سلامت، محمد خادمی در حوزه مدیریت شبکه و ارتقای سلامت استان، معصومه موسی زاده در حوزه مدیریت آزمایشگاه ها و دکتر مسعود نصیری در حوزه دهان و دندان برنامه های خود را تشریح کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز