شهردار بندرعباس:

فریاد دانش‌آموزان، پیام انقلاب را به گوش جهان رساند

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۰۸:۵۱:۵۳
کد خبر: ۶۳۳۲۰۸
شهردار بندرعباس با اشاره به 13 آبان گفت: در این روز دانش‌آموزان انقلابی برخاستند تا نور گوهر دانش و دانش‌آموزی را در آیینه حماسه و دلیری بتابانند و غبار خودباختگی را از سیمای مدرسه بروبند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عباس امینی‌زاده طی پیامی ضمن گرامیداشت 13 آبان، اظهار کرد: ۱۳ آبان ماه آیینه سه رویداد مهم در تاریخ سیاسی ایران است؛ تبعید امام خمینی(ره) در سال۴۳ در نتیجه اعتراض به تصویب لایحه کاپیتولاسیون، به تیر بستن دانش‌آموزان در سال۵۷ در پی اعتراض به رژیم پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی یک سال پس از آنکه هر یک در برهه زمانی خود تأثیر شگرفی در روند پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه این روز در تاریخ انقلاب اسلامی برگی زرین و مقطعی حساس و مناسبتی پرخاطره است، اضافه کرد: باید از روز ۱۳ آبان به عنوان هرم قاعده‌ساز انقلاب اسلامی ایران نام برد که تجربیات و درس‌های فراوانی را در بطن خود دارد.

شهردار بندرعباس بیان کرد: 14 سال بعد از تبعید حضرت امام(ره) در همین روز(13 آبان 57)، فرزندان امام و صدها دانش‌آموز و دانشجو در مقابل دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف با شعار«درود بر خمینی» و«مرگ بر شاه» پایه‌های حکومت را به لرزه در آوردند و با گلوله های مأموران شاه در خاک و خون غلتیدند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سیزدهم آبان روزی است که جوانه‌های سبز ایمان رویید و دانش‌آموزان مسلمان به نشانه اعتراض به حکومت، در دانشگاه تهران اجتماع کردند و تاریخ، شاهد خون به ناحق ریخته آنان شد.

امینی‌زاده در ادامه این پیام، تصریح کرد: در این روز دانش‌آموزان انقلابی برخاستند تا نور گوهر دانش و دانش‌آموزی را در آیینه حماسه و دلیری بتابانند و غبار خودباختگی را از سیمای مدرسه بروبند.

وی با تاکید بر اینکه آنان برخاستند تا انقلاب ننشیند و فریاد کردند تا جهان، پیام انقلاب را بشنود، گفت: اکنون ما مانده‌ایم با خاطرات آن روزها و می‌دانیم که امروز اگر راحت نشسته‌ایم، مدیون استقامت شهیدانی هستیم که در آشوب ظلمت چیره، به مصاف شب رفتند تا ایمان خفته انسان را به سامان صبح برسانند.

شهردار بندرعباس اضافه کرد: بی گمان، دانش‌آموزان آگاه و رشید ما در مبارزه با استکبار، همواره نقشی فعّال و فراموش ناشدنی ایفا کرده‌اند و این عزیزان بودند که در13 آبان 1357، به مردم مسلمان ایران، شور و شعور و عشقی دوباره بخشیدند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز