دکتر همتی در نشست بررسی روند پیشرفت احداث پروژه سد سرنی:

سد سرنی موجب تامین آب شرب و غنی‌سازی سفره‌های آب زیر زمینی می‌شود

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۰۷:۳۶:۲۰
کد خبر: ۶۴۷۱۹۵
سد سرنی موجب تامین آب شرب و غنی‌سازی سفره‌های آب زیر زمینی می‌شود
استاندار هرمزگان گفت: پروژه سد سرنی در شهرستان میناب موجب امنیت بخشی منطقه از لحاظ تامین آب شرب و غنی‌سازی سفره‌های آب زیر زمینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی در نشست بررسی روند پیشرفت احداث پروژه سد سرنی در شهرستان میناب که با حضور محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان و حجت‌الاسلام ذوالقدر نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: پروژه سد سرنی نمونه‌ای از اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن اشاره داشتند که تهدید را به فرصت تبدیل می‌کند و موجب امنیت بخشی منطقه از لحاظ تامین آب شرب و غنی‌سازی سفره‌های آب زیر زمینی می‌شود.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک تامین آب شرب شهرها در هرمزگان از طریق آب‌شیرین کن‌ها صورت خواهد گرفت و باید به گونه‌ای در پروژه‌های احداث سد برنامه‌ریزی کنیم تا بتوان از آب سدها برای بخش کشاورزی استفاده کرد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه باید بخش کشاورزی در اولویت قرار گیرد، افزود: به دلیل کمبود آب مردم و کشاورزان شهرستان میناب متحمل خسارت‌های زیادی شده‌اند که با تکمیل سد سرنی امیدواریم بتوان از تکرار خسارت‌های کشاورزان در آینده جلوگیری کرد.

همتی تصریح کرد: خشکسالی و بحران کمبود آب خسارت‌های زیست محیطی بزرگی به دشت میناب وارد کرده که امیدواریم با مهار سیلاب‌ها در پشت سد سرنی بتوان از افزایش این خسارت‌ها جلوگیری کرد و تا حدود زیادی آسیب‌های پیرامون آن التیام‌ یابد.

وی بیان داشت: باید روند پیشرفت پروژه سد سرنی با ضرب آهنگ کنونی ادامه یابد تا طبق زمان بندی در سه ماه اول سال آینده آبگیری این سد آغاز شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: پیگیر مطالبات عقب مانده پیمانکار پروژه سد سرنی خواهم بود و از توان خود برای به نتیجه رسیدن این پروژه استفاده خواهم کرد.

استاندار هرمزگان به همراه رئیس بنیاد مستضعفان و نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از روند احداث پروژه سد سرنی در شهرستان میناب بازدید کرد.

سد سرنی در ۳۵ کیلومتری شهرستان میناب قرار دارد و در سال ۹۴ کلنگ احداث آن بر زمین خورد و طبق زمانبندی صورت گرفته تا خرداد ماه سال ۹۷ به بهره‌برداری خواهد رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز