برگزاری دومین جلسه شورای راهبری طرح ویژه بندرکنگ

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۰۸:۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۴۷۲۲۹
برگزاری دومین جلسه شورای راهبری طرح ویژه بندرکنگ
سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از برگزاری دومین جلسه شورای راهبری طرح ویژه شهر بندرکنگ و تصویب شرح خدمات این طرح خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، ابراهیم رستم گورانی افزود: با توجه به اتمام افق طرح های تفصیلی و جامع شهر بندرکنگ و نیز پیرو مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران بر لزوم تهیه طرح ویژه برای شهر تاریخی بندرکنگ با رویکرد حفاظت از میراث فرهنگی، تاریخی، زیست محیطی و طبیعی شهر و ارزش های ملموس و ناملموس موجود در آن موضوع در دستور کار قرار گرفت. بر این اساس می بایست در طرح توسعه شهر کنگ، تمامی ضوابط و مقررات، منشورها و آیین نامه های ملی و بین المللی و در هماهنگی با برنامه مدیریتی ثبت جهانی بندرکنگ تهیه شود.
گورانی درخصوص طرح ویژه بندرکنگ تاکید کرد، در تهیه طرح، هر موضوع می بایست با نگاه حکمی شامل همه جوانب، مراتب و مقیاس ها صورت پذیرد و از نگاه تک بعدی به موضوعات اجتناب شود.
وی افزود: ارتقاء شرایط زندگی ساکنان محدوده تاریخی، ضمن ایجاد زمینه استمرار سنت ها و پرهیز از مخدوش نمودن آنها و میراث ناملموس جاری در زندگی مردم ساکن در بافت تاریخی کنگ، از جمله اهداف تهیه طرح ویژه است. 
گورانی اذعان داشت: دومین جلسه این شورا با حضور نمایندگان استانداری، اداره راه و شهرسازی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، اداره کل حفاظت محیط زیست، شهرداری بندرکنگ، شورای اسلامی بندرکنگ، سایر دستگاهها و نهادهای ذیربط و اعضای حقیقی صاحبنظر مرتبط با موضوع با هدف تدوین اهداف موردنظر از تهیه طرح، تعیین اسناد اصلی خروجی طرح، تدوین شرح خدمات و بررسی مشاوران پیشنهادی برگزار شد .
سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: شرح خدمات نهایی پس از بررسی و تائید در این جلسه، برای تصویب نهایی به کمیته معماری و طراحی شهری وزارت راه و شهرسازی ارسال می شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز