توسط محققان جهاد دانشگاهی هرمزگان صورت گرفت؛

رونمایی از اولین دستگاه آبساز در ایران

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۰۷:۵۳:۵۰
کد خبر: ۶۵۰۱۹۴
رونمایی از اولین دستگاه آبساز در ایران
همزمان با آغاز به کار نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، اولین دستگاه آبساز در ایران توسط محققان جهاد دانشگاهی هرمزگان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ طراحی و ساخت دستگاه های استحصال آب از رطوب هوا(آبساز) که نتیجه فعالیت محققان و پژوهشگران جهاد دانشگاهی هرمزگان است منجر به تولید نمونه های صنعتی 20 تا 200 لیتر در شبانه روز این دستگاه شده و هم اکنون نمونه های تجاری آن به صورت سفارشی قابل عرضه به مشتریان می باشد.

این دستگاه در حال حاضر در شرایط استاندارد و در دما و رطوبت بالا (دمای 27 درجه سانتی گراد و رطوبت %60 به بالا) راندمان کاری مطلوب پیدا می کند و به صورت out door  (فضای خارجی ساختمان) نصب و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مشخصات فنی این دستگاه و حداکثر تولید آب در رطوب %90 و هوای 35 درجه سانتیگراد 200 لیتر در شبانه روز است و با توان مصرفی 8/2 کیلو وات و منبع انرژی 220 ولت(50هرتز) و وزن 170 کیلو گرم آماده عرضه به مشتریان است.

اولین دستگاه آبساز ایران در غرفه جهاد دانشگاهی هرمزگان در هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران به نمایش در آمده و تا تاریخ26 آذرماه برای علاقمندان قابل بازدید است.

گفتنی است: در این نمایشگاه 193 مرکز پژوهشی شرکت کرده اند، که از این تعداد ۸۶ دانشگاه، ۲۰ پژوهشگاه، ۱۹ مرکز رشد، ۱۵ سازمان اجرایی، ۱۵ شرکت خصوصی و ۵ موسسه آموزشی غیر انتفاعی در نمایشگاه دستاورد های پژوهش و فناوری حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز