رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

نماز جامعه را از آسیب‌های اجتماعی نجات می دهد

۱۳۹۶/۱۰/۰۲ - ۰۷:۳۲:۱۷
کد خبر: ۶۵۲۷۸۸
نماز جامعه را از آسیب‌های اجتماعی نجات می دهد
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: نماز تنها ریسمانی است که انسان و جامعه را از آسیب‌های اجتماعی و خطرات شوم فضای مجازی نجات می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز که با موضوع نماز و فضای مجازی در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد، با بیان اینکه نخستین وظیفه مسئولان حکومتی برپایی نماز است، عنوان کرد: بیش ازصد طلبه در مؤسسه تخصصی نماز در قم آموزش دیده اند که باید از ظرفیت آن‌ها در جامعه استفاده شود.

وی افزود: علما، طلبه‌ها و آموزش دهندگان دینی باید دوره‌های تخصصی شیوه‌های دعوت به نماز را بیاموزند و برای جامعه ثمربخش باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد:  قرآن کریم در بطن خود معانی فراوانی داردکه باید با استفاده از افراد آموزش دیده تفسیر شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تصریح کرد: بیشترین سفارش دین درباره نماز است و این فریضه الهی فراگیرترین، عمومی‌ترین و طولانی‌ترین واجب دینی است و نماز چکیده بهترین حالات است.

وی گفت: باید بدون اتکا به فرهنگ شرق و غرب، با داشته‌ها و آموزه‌های دینی خود حرکت کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بر لزوم کسب مهارت‌های زندگی تاکید کرد و بیان داشت: علوم مفید برای فرد و جامعه آموزش داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: نماز تنها ریسمانی است که انسان و جامعه را از آسیب‌های اجتماعی و خطرات شوم فضای مجازی نجات می‌دهد.

وی افزود: با وجود اینکه در زمینه تبلیغ و ترویج نماز کار‌های زیادی صورت گرفته است، اما وضعیت فعلی رضایت بخش نیست.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اضافه کرد: بیان جزئیات و تفسیر مفاهیم و نکته‌های نماز باید در گفتگو‌های خصوصی و عمومی مورد توجه باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: طلاب و روحانیون باید برای تبلیغ و ترویج دین بیش از ۲۰ مهارت از جمله قصه گویی، پاسخ گویی، تلاوت و معلمی را فرا بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز