مدیر عملیات شرکت پالایش نفت بندرعباس:

انجام تعمیرات اساسی در کوتاه ترین زمان با برنامه ریزی دقیق و مشارکت کارکنان پالایشگاه نفت بندرعباس

۱۳۹۶/۱۰/۰۳ - ۱۰:۴۶:۵۴
کد خبر: ۶۵۳۴۸۳
انجام تعمیرات اساسی در کوتاه ترین زمان با برنامه ریزی دقیق و مشارکت کارکنان پالایشگاه نفت بندرعباس
مدیر عملیات شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: اجرای تعمیرات اساسی واحدهای آیزوماکس، هیدروژن و تصفیه گاز با آمین در زمانی کمتر از بازه زمانی تعیین شده نشان از تخصص، تلاش، برنامه ریزی دقیق و مشارکت مناسب مدیران و کارکنان پالایشگاه بندرعباس است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مهندس رمضان پور افزود: با توجه به حجم کار و برنامه ریزی های صورت گرفته، برای تعمیرات اساسی این دوره 34 روز زمان در نظر گرفته شد که با وجود برخی تعمیرات پیش بینی نشده، با همت و تلاش کارکنان، تعمیرات و راه اندازی واحد ها در مدت 30 روز و چهار روز زودتر از برنامه به پایان رسید.

وی با بیان این مطلب که در این تعمیرات همه دستگاهها و تجهیزات بازبینی و تعمیر شدند گفت: یکی از بخشهای مهم این تعمیرات در راکتورهای واحد آیزوماکس صورت گرفت که 350 تن کاتالیست از راکتورها تخلیه و پس از تعمیرات در کمترین زمان 350 تن کاتالیست جدید در راکتورها شارژ شد.

مدیر عملیات شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: یکی از قسمتهای مهم و سخت کار در این تعمیرات در بخش راکتورها بود، زیرا که با توجه به ضخامت بدنه رکتور ها پس از خاموش کردن واحد، دمای بدنه راکتور برای خنک شدن زمان زیادی لازم دارد اما به دلیل زمان کم همکاران با تلاش های ایثارگونه عملیات تعمیر بر روی راکتورها را انجام دادند.

مهندس رمضانپور تصریح کرد: در بخش راکتورها پس از تخلیه کاتالیستها عملیات شیمیایی سخت و حساس خنثی سازی بدنه راکتور در دستور کار قرار گرفت و پس از آن عملیات تمیزکاری، بازدید خط جوشها، فلنج ها و بازرسی بدنه راکتور انجام شد.

وی گفت: یکی دیگر از کارهای مهم خارج از برنامه که در تعمیرات پیش بینی نشده بود، تعویض بافلها و سینی های برج بوتان زدای واحد آیزوماکس بود که سینی ها در این برج به طور کامل دچار پوسیدگی شده بودند و با تلاش کارکنان به طور کامل تعویض شدند.

مدیر عملیات شرکت پالایش نفت بندرعباس بیان داشت: واحد آیزوماکس دارای 56 فن هوایی است که از این تعداد 16 باندل فن هوایی به طور کامل با فن های جدید تعویض شد، همچنین 39 مبدل حرارتی و بالغ بر هزار شیر صنعتی در این تعمیرات باز شده و پس از بازرسی و تعمیرات لازم نصب شدند.

مهندس رمضانپور گفت: در واحد آیزوماکس 4 کوره و در واحد هیدروژن نیز یک کوره وجود دارد که با تلاشهای شبانه روزی کارکنان و همکاران تیوبها و مشعل های همه کوره ها بازرسی شدند.

وی تصریح کرد: در این تعمیرات اساسی با توجه به حجم وسیع و حساسیت کار، اجرای تعمیرات با کیفیت مناسب در بازه زمانی تعیین شده انجام شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز