اجرای طرح بسیج آموزش همگانی تغذیه در شهرستان جاسک

۱۳۹۶/۱۰/۰۴ - ۱۲:۴۵:۰۴
کد خبر: ۶۵۴۱۳۳
به مناسبت هفته بسیج آموزش همگانی تغذیه که از تاریخ 15 تا 30 دی ماه می باشد، جلسه ای جهت برنامه ریزی هفته مذکور با هدف اجرای بسیج آموزش همگانی تغذیه، کاهش شیوع عوامل خطر تغذیه ای بیماری های غیر واگیر و با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاسک و مسوولین ادارات در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،دکتر عباس ابراهیمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاسک گفت: هدف از اجرای بسیج آموزش همگانی تغذیه، کاهش شیوع عوامل خطر تغذیه ای بیماری های غیر واگیر از جمله کاهش مصرف قند، نمک و چربی و افزایش مصرف سبزی، میوه و حبوبات، پیشگیری از کنترل اضافه وزن و چاقی، فرهنگ سازی و اصلاح الگوی تغذیه در سطح کشور است.

ابراهیمی عنوان کرد: با توجه به ضرورت تداوم و استمرار اجرای بسیج همگانی تغذیه صحیح، امسال هم مانند سال های گذشته بسیج ملی با شعار "پیشگیری و کنترل چاقی با تغذیه صحیح" فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

سمیه حسینی، مسوول بهداشت خانواده شهرستان جاسک گفت: اضافه وزن و چاقی یکی از مهمترین عوامل خطر ساز برای فشار خون بالا، دیابت و چربی خون بالا در بزرگسالی می باشد.

وی افزود: عادات غذایی غلط از جمله مصرف بی رویه فست فودها و غذاهای چرب و سرخ شده، نوشابه های گازدار، مصرف کم سبزی ها و میوه ها و بی تحرکی از دلایل مهم در افراد جامعه مخصوصاً بچه ها می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز