دکتر همتی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان:

رفع مشکلات پالایشگاه نفت بندرعباس در سطح استانی و ملی پیگیری می‌شود

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۰۹:۰۰:۳۲
کد خبر: ۶۶۲۳۲۹
رفع مشکلات پالایشگاه نفت بندرعباس در سطح استانی و ملی پیگیری می‌شود
استاندار هرمزگان از پیگیری رفع مشکلات پالایشگاه نفت بندرعباس با برگزاری جلساتی در سطح استانی و ملی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا درهرمزگان، دکتر فریدون همتی در هفتادمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان که در شرکت پالایش نفت بندرعباس برگزار شد، پالایشگاه نفت بندرعباس را از مهم‌ترین واحدهای تولیدی هرمزگان که نقش مهمی در تولیدات نفتی کشور دارد، برشمرد و اظهار داشت: این پالایشگاه از واحدهای مالیات‌ دهنده بزرگ در هرمزگان محسوب می‌شود که مالیات و ارزش افزوده آن در خدمت ایجاد اشتغال در استان قرار می‌گیرد.

وی به اشتغال مستقیم پنج هزار نفری پالایشگاه نفت بندرعباس اشاره نمود و افزود: با وجود این اشتغال در این مجموعه، اهمیت اهمیت این مجموعه به وضوح قابل لمس است و مدیران استان باید نسبت به رفع مشکلات آن اقدام کنند.

دکتر همتی مشکلات این مجموعه را طلبکاری از شرکت پخش فرآورده های نفتی و همچنین بدهی به اداره مالیات و همچنین موضوعاتی با بنادر و گمرک در بحث صادرات عنوان کرد.

استاندار هرمزگان با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در این نشست، تصریح کرد: در راستای رفع مشکل پالایشگاه جلسه‌ای با حضور مدیران منطقه ویژه خلیج فارس، اداره کل بنادر و گمرک در استانداری هرمزگان برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: همچنین با توجه به مطالبات و بدهی‌های این پالایشگاه که هر دو به بخش‌های دولتی مرتبط است، درخواست جلسه‌ای فوق‌العاده در سطح ملی را به معاون اول رئیس جمهور تقدیم خواهیم کرد تا بتوان از کمک‌های صندوق توسعه ملی استفاده و همچنین با روش تهاتر این مشکل را نیز رفع کرده و جرائم مالیاتی این مجموعه و مشکلات مربوط به صادرات آن نیز حل شود.

دکتر همتی خواستار توجه ویژه پالایشگاه نفت بندرعباس به ایفای مسئولیت های اجتماعی در هرمزگان شد و عنوان کرد: این مجموعه اقداماتی را صورت داده اما انتظار داریم چنین مجموعه بزرگ و مهمی بیش از گذشته ظرفیت‌های خود را جهت ایفای مسئولیت های اجتماعی و بهره‌مندی عموم مردم به کار گیرد.

شایان ذکر است پس از این نشست استاندار هرمزگان و اعضای کارگروه از بخش‌های مختلف پالایشگاه نفت بندرعباس بازدید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز