آغاز فعالیت جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در هرمزگان

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۰:۴۳:۲۰
کد خبر: ۶۶۵۰۰۷
اولین نشست اعضای جمعیت طرفداران ایمنی راه های استان هرمزگان با حضور مهندس بخارایی دبیر این جمعیت در کشور

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان اولین نشست اعضای جمعیت طرفداران ایمنی راه های استان هرمزگان با حضور مهندس بخارایی دبیر این جمعیت در کشور، باقر جوان مدیر کل راهداری و حمل و نقل هرمزگان، سرهنگ سلیمی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان، سرهنگ اسفندانی رییس پلیس راه استان و مجید زاده رییس این جمعیت در استان هرمزگان در سالن اجتماعات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برگزار و فعلیت این جمعیت رسما آغاز شد.

علی مجیدزاده در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به حاضرین و ابراز خرسندی از آغاز به کار این جمعیت گفت: سال 95 حدود 16 هزار نفر از هموطنان در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند و 333 هزار نفر نیز مجروح شدند.

وی افزود: طبق تحقیقات بعمل آمده، یک نفر فوتی حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان و برای یک نفر مصدوم حدود 800  میلیون تومان براورد هزینه شده که مبلغ بسیار بالایی است.

درحال حاضر روزانه 49 میلیارد تومان به دلیل حوادث جاده ای در کشور متحمل هزینه می شویم، روزانه 50 نفر فوتی داریم باید هم پیمان شویم و دست در دست هم دهیم و حوادث را به حداقل برسانیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  در این نشست گفت: انجام اقدامات و فعالیت های مناسب در حوزه پیشگیری سبب می شود رانندگان پرخطر و حتی رانندگانی که علاقه ای به رعایت قانون ندارند و جان دیگران را به خطر می اندازند به قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی تمکین کنند، در همه جای دنیا نیز این چنین است و با افراد قانون گریز برخورد سختی می کنند.

داریوش باقر جوان افزود: در کشورهای اروپایی معمولا محرومیت ها و محدودیت های اجتماعی را برای افراد پرخطر و قانون گریز درنظر می گیرند، جا دارد که قانون و مقررات ما نیز در این زمینه اصلاح شوند و به سمتی برود که اگر فردی، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی که ارتباط مستقیمی با جان انسان دارد را تمکین نمی کند از فعالیت های اجتماعی محروم شود، حتی اجازه شرکت در فعالیتهای اجتماعی دیگر را نیز نداشته باشند.

وی تصریح کرد: رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان در سطح شهر به عنوان فرهنگ آن شهر مدنظر است، نخستین چیزی که هنگام ورود به هر شهری به چشم می خورد فرهنگ رانندگی در آن شهر است و باتوجه به نحوه رانندگی، در مورد افراد و یا فرهنگ آن شهر قضاوت می کنند، بنابراین رانندگان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان ادامه داد: بحت ایمنی از مباحث صرفا دولتی نیست، به این معنا که حتما جاده ها و وسایل نقلیه باید ایمن باشند یا امداد و نجات و هلال احمر و یا دانشگاه علوم پزشکی باید به تمامی تجهیزات مجهز باشند، اما اصل قضیه چیز دیگری است، افراد تصمیم گیرنده کسانی هستند که خارج از حیطه فعالیت رانندگان بخش خصوصی پیرامون توسعه و ایمنی راه ها و جاده ها، تجهیزات پلیس و علوم پزشکی تصمیماتی اتخاذ می کنند.

باقر جوان گفت: راه اندازی جمعیت طرفداران ایمنی راه ها ایده ای کاملا خلاقانه و مثمرثمر است و امید است در آینده ای نزدیک همه مردم ایران عضو این جمعیت شوند چرا که همه دوست دارند خانواده هایشان به سلامت به مقصد برسند.

وی افزود: افرادی که در حوادث رانندگی جان می سپارند عمدتا از قشر فعال و جوان جامعه هستند، وقوع این حوادث در کشوری متمدن همچون ایران اسلامی زیبنده نیست، یکایک مردم باید حساس باشند و خود را از عوامل پلیس و امدادی بدانند.

 البته ممکن است به دلیل کمبود بودجه، مشکلاتی در حوزه راه و جاده ها و خودروها وجود داشته باشد اما رعایت قانون و مقررات نقش بسزایی در کاهش آمار تلفات خواهد داشت.

مهندس باقر جوان خاطر نشان کرد: دستگاه های دولتی نیز باید برای ایمن سازی محورهای مواصلاتی ورود جدی کنند، حدود 50 درصد تلفات جاده ای مختص موتورسیکلت هاست.

مسئولان باید در راستای کاهش آمار تلفات جاده ای تلاش کنند و هیچگونه کم کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست، مردم نیز وظیفه دارند و با عضویت در جمعیت طرفداران ایمنی راه ها خود سهم بسزایی در کاهش آمار تلفات جاده ای داشته باشند.​

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز