پیش بینی برداشت بیش از ۱هزار تن میوه کنار در میناب

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۱:۵۰:۵۸
کد خبر: ۶۶۵۰۷۱
پیش بینی برداشت بیش از ۱هزار تن میوه کنار در میناب
با توجه به توسعه کشت میوه گرمسیری کنار در شهرستان میناب پیش بینی می شود امسال 1 هزار و 960 تن محصول برداشت شود. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب گفت : سطح زیر کشت میوه گرمسیری کنار در این منطقه 196هکتار است که پیش بینی می شود از این سطح 1 هزار و 960 تن محصول برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محمد سالاری با اشاره به اینکه شهرستان میناب با داشتن شرایط آب ‌و ‌هوایی مطلوب و با برخورداری از اقلیمی مستعد و طبیعی‌، شرایط مناسبی را برای پرورش انواع میوه‌های گرمسیری‌، نیمه‌گرمسیری و تولید محصولات زراعی خارج از فصل داراست، افزود: به دلیل رعایت اصول بهداشتی در باغ ها و مبارزه به موقع با آفات و بیماری ها  تولید امسال نسبت به پارسال 5 درصد افزایش دارد.

وی تصریح کرد : کنار های کشت شده از رقم کریکتبال هستند که از نوع مرغوب کنار محسوب می شوند.

سالاری خاطر نشان کرد : محصولات برداشت شده علاوه بر عرضه در بازارهای استان به استانهای همجوار از جمله کرمان و فارس ارسال می شوند.

وی اضافه کرد: برگ و پوست کُنار نیز برای مصارف بهداشتی و دارویی بسیار ارزشمند هستند .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب گفت : میوه کنار به صورت تازه خوری مورد استفاده قرار می گیرد.

سالاری با بیان اینکه مقاومت در برابر کم آبی و سازگاری با شرایط اقلیمی جنوب کشور از مهمترین مزایای میوه گرمسیری کنار است،  افزود: زمان گلدهی درخت  کُنار در اوایل مهرماه و برداشت محصول آن از اواخر دی آغاز و تا اواخر فروردین ادامه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز