معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نمایشگاه های استانی کتاب با هدف توسعه فرهنگ مطالعه برگزار می شود.

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۰۷:۴۳:۲۹
کد خبر: ۶۶۵۹۴۳
نمایشگاه های استانی کتاب با هدف توسعه فرهنگ مطالعه برگزار می شود.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت نمایشگاه های استانی کتاب با هدف توسعه فرهنگ مطالعه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ،  محسن جوادی در اهمیت کتاب گفت :کتاب آسمانی ما قرآن است و خداوند به کتاب و نوشتن قسم خورده است. آن چنان که در قرآن کریم آمده ، ایمان مردم در آخر الزمان بر اساس نوشته هایی ثبت شده ، روی کاغذ سفید است . همان طور که برای بدن غذا لازم است  وجود کتاب به عنوان غذای روح دارای اهمیت است. بدون غذا ، تندرستی از بین می رود و بدون کتاب هم ، روح  و نفس انسان از بین می رود .

 وی افزود : کتاب ؛ درمان نفس است و کتاب خواندن آدابی دارد و از این رو باید میل به کتاب و کتابخوانی را در نسل جدید افزایش دهیم . باید تنوع در حوزه کتاب پذیرفته شود و از حوزه حرف فراتر برویم و نتیجه اقدامات در این حوزه در جامعه بروز کند .

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد : تا وقتی که علم نوشته نشود و به صورت کتاب در نیاید ، رسمیت و احترام پیدا نمی کند و هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد و هیچ کدام از ابزارهای نوین نمی توانند در ثبت و انتقال علوم با کتاب برابری کنند .

محسن جوادی بیان کرد : حرف زدن از کتابخوانی خوب است اما حرف زدن ،برنامه ریزی نیست .برای نهادینه کردن کتاب و مسائل فرهنگی و اخلاقی ، حرف زدن کارگر نیست بلکه به  برنامه ریزی درست و دقیق نیاز داریم .

وی اضافه کرد : یکی از اهداف ما از برپایی نمایشگاه های استانی کتاب ارتباط بین ناشران محلی و ناشران ملی است و امیدواریم نمایشگاه های استانی کتاب باعث شود صدای کتاب در سراسر کشور شنیده شود و روند خرید و خواندن کتاب به شکل مستمر ادامه یابد.

گفتنی است: پانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب هرمزگان 1 الی 7 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه ها واقع در سه راه جهانبار بندرعباس صبح و عصر برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز