میان استانداری هرمزگان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)؛

تفاهم نامه اجرای طرح پیشرفت و آبادانی، اجتماعی و فرهنگی جزیره هرمز منعقد شد

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۰۸:۰۶:۵۵
کد خبر: ۶۶۷۰۲۵
تفاهم نامه اجرای طرح پیشرفت و آبادانی، اجتماعی و فرهنگی جزیره هرمز منعقد شد
تفاهم نامه اجرای طرح پیشرفت و آبادانی پایدار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جزیره هرمز میان استانداری هرمزگان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منعقد شد و به امضای استاندار هرمزگان و رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا درهرمزگان، دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان در نشست امضای تفاهم نامه اجرای طرح پیشرفت و آبادانی پایدار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جزیره هرمز، عنوان کرد: با اجرای طرح توسعه جزیره هرمز سهم اقتصاد ایران در جذب گردشگر افزایش می‌یابد و از خروج ارز‌های سفر به خارج از کشور جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش مدیران استان بر این است تا جایگاه هرمزگان به عنوان یک استان ملی تثبیت شود.

استاندار هرمزگان افزود: صداو سیمای استان و رسانه های هرمزگان نقش ارزنده‌ای در معرفی جاذبه‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری هرمزگان در کشور دارند و باید به خوبی این نقش را ایفا کنند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز در این نشست، بیان داشت: بر اساس این طرح بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به میزان ۳۷۷ میلیارد تومان در حوزه‌های شیلاتی، گردشگری، اجتماعی و اقتصادی در جزیره هرمز هزینه می‌کند.

محمد مخبر افزود: برای تهیه طرح جزیره هرمز دو سال کار مطالعاتی صورت گرفته است و بر این اساس  ۹۸ طرح مبتنی با طرح‌های اقتصاد مقاومتی  در هرمز عملیاتی می‌شود.

وی گفت: مدت زمان اجرای طرح ۵ سال است و پیش بینی می‌شود با بهره برداری از این طرح نرخ بیکاری جزیره هرمز ۵ درصد کاهش یابد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تصریح کرد: تاکنون بنیاد برکت در هرمزگان ۱۳۵ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری کرده است و ساخت پالایشگاه ۷ میلیارد یورویی در جاسک نیز در دستور کار است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز