در بین اداره کل شیلات هرمزگان و بنیاد برکت منعقد گردید:

تفاهم نامه اجرایی سند پیشرفت و آبادانی پایدار جزیره هرمز

۱۳۹۶/۱۱/۰۵ - ۰۹:۱۳:۵۰
کد خبر: ۶۶۷۶۲۷
در راستای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر محرومیت¬زدایی و رونق تولید و اشتغال، مطالعات "طرح توسعه پایدار جزیره هرمز" با توافق فیمابین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و استانداری هرمزگان تفاهم نامه ای بین اداره کل شیلات هرمزگان و بنیاد برکت منعقد گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مدیر کل شیلات هرمزگان در حاشیه مراسم انعقاد این تفاهم نامه گفت:در استان هرمزگان ۳۰هزارصیاد با استفاده از ۴ هزار فروند شناور صیادی و با پشتیبانی  ۲۲ بندرصیادی  در بیش از هزارو۴۰۰ کیلومترنوار ساحلی هرمزگان کسب روزی می کنند که این مهم بیانگر نقش مهم شیلات در معشیت مردم استان هرمزگان فارغ از اشتغال ایجاد شده در حوزه آبزی پروری و صنایع است.

سید پرویز محبی تصریح کرد : استان هرمزگان در سال 95 با تولید  بالغ بر 255هزار تن انواع آبزیان  توانسته بیش از 43 درصد از تولیدات شیلاتی کشور و همچنین  رتبه اول تولیدات شیلاتی کشور در سال 95 را به خود اختصاص دهد..

در این تفاهم نامه بنیاد برکت به عنوان نهاد توسعه گر و معین در اجرای سند پیشرفت و آبادانی جزیره از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)،  استانداری هرمزگان در این تفاهم نامه به عنوان رییس کمیته محیط زیست و منابع طبیعی طرح ،سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان که در این تفاهم نامه دبیر ستاد راهبری طرح و اداره کل شیلات استان هرمزگان به عنوان دستگاه اجرایی مشارکت نمودند.

مدیر کل شیلات هرمزگان افزود :شیلات هرمزگان با توجه به اطلاع و همکاری در فرآیند تهیه سند و اهداف متعالی آن متعهد شده است نسبت به هرگونه همکاری در چارچوب ضوابط و مقررات در اجرایی شدن برنامه ها و پروژه های طرح پیشرفت و آبادانی جزیره هرمز نظیر ارائه امکانات فنی، اداری، نیروی انسانی، زمین و فضای آموزشی و مالی (درچارچوب بودجه مصوب) اقدام نماید.

سید پرویز محبی همکاری در خصوص اخذ مجوزهای لازم توسعه آبزی پروری مطابق قانون و در چارچوب ضوابط و مقررات سازمان شیلات ایران،همکاری های جهت لازم ارتقای سطح فنی و مهارتی ساکنان برای ارتقای آمادگی آنان در راستای اشتغال در بخش خوشه شیلات و ... را از اهم تعهدات شیلات هرمزگان در این تفاهم نامه خواند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز