معرفی ۸۰ طرح اشتغالزا در میناب

۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۰۷:۲۲:۰۰
کد خبر: ۶۶۸۷۸۰
معرفی ۸۰ طرح اشتغالزا در میناب
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: 80 طرح اشتغالزایی در قالب طرحهای روستایی و عشایری و طرح تکاپو در میناب جهت دریافت تسهیلات به دبیرخانه کارگروه معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان مهندس سلیمی در چهاردهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال وسرمایه گذاری شهرستان میناب افزود: مزیتها و قابلیتهای طرحهای شهرستانی باید در کارگروه شهرستان مورد بررسی قرار گرفته و طرحهای نهایی جهت دریافت تسهیلات به کارگروه استان معرفی شوند.

وی اضافه کرد: بیشترین طرحهای اشتغالزایی در قالب طرحهای روستایی و تکاپو مربوط به شهرستان میناب است.

وی در ادامه به طرح کارورزی بعنوان یکی از طرحهای اشتغالزایی اشاره کرد و بیان داشت: طرح کارورزی با هدف افزایش مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در مقاطع مختلف تحصیلی از اول تیرماه اجرایی شده  که در این طرح دوره کارورزی حداقل چهار ماه و حداکثر شش ماه است و در این مدت حقوق و حق بیمه کارورز توسط دولت پرداخت می شود و هیچ هزینه ای برای کارفرما به دنبال ندارد.

مهندس سلیمی اضافه کرد: مشوق های بیمه ای برای افزایش انگیزه کارفرمایان برای جذب کارورزان در نظر گرفته شده است و در این راستا برای افزایش احتمال جذب این افراد و ماندگاری آنها در محیط کار، در صورت جذب کارورزان در واحد و بنگاه اقتصادی مربوطه، دولت تا2 سال100درصد حق بیمه کارفرما را پرداخت خواهد کرد.

وی بر روند اجرایی دقیق و مستمر طرح کارورزی از طریق دستگاههای اجرایی تاکید کرد.

مهندس سلیمی در ادامه از طرح تعاون روستا نیز بعنوان یکی دیگر از طرحهای مهم اشتغال فراگیر در راستای حمایت از اشتغال و تقویت اقتصادی روستاها با استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها نام برد و گفت: با توجه به ظرفیتهای میناب در زمینه صنایع دستی، ایجاد خانه های صنایع دستی در قالب تعاونی ها می تواند ظرفیت بزرگی برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها باشد که در این خصوص

فرماندار و بخشداران باید تلاش نمایند.

مهندس سلیمی بر جذب اعتبارات مشاغل خانگی، تشکیل تعاونی توسعه و عمران شهرستانی و ثبت اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد تاکید کرد.

قابل ذکر است که در راستای اختصاص تسهیلات روستایی و عشایری نیز طرح دهکده کارآفرینی با موضوع بسته بندی ونگهداری سردخانه بالای صفر، صنایع دستی وصنعت مصوب شد که با راه اندازی آن برای تعداد زیادی اشتغال بصورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می شود که مهندس سلیمی از این طرح بازدید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز