دومین جلسه کمیته تخصصی فرهنگی شورای فرهنگ عمومی درسیریک برگزار شد

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۰۸:۱۷:۲۱
کد خبر: ۶۸۱۵۲۲
دومین جلسه کمیته تخصصی فرهنگی شورای فرهنگ عمومی درسیریک برگزار شد
دومین جلسه کمیته تخصصی فرهنگی شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیریک به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حیدری امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور اعضا در سالن کنفرانس آموزش و پرورش برگزارشد .

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان ، در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین حیدری امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان به جایگاه شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت : شورای فرهنگ عمومی قرارگاه فرهنگی  هر استان و شهرستان به حساب می آید که موجب تجمیع،هم افزایی و هماهنگی نهادهای فرهنگی برای برنامه ریزی آسیب های اجتماعی و فرهنگی می باشد .

حیدری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درخصوص ضرورت تشکیل  قرارگاه فرهنگی افزود:قرارگاه فرهنگی با هدف مصون سازی ، تقویت ایمان و تقوی در جامعه،آسیب شناسی فرهنگی در منطقه تشکیل می گردد .

وی عنوان کرد :  شورای فرهنگ عمومی بهترین جایگاه برای قرارگاه فرهنگی این شهرستان است که برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوعات سبک زندگی اسلامی،شناسایی راه های نفوذ فرهنگی دشمن و مقابله با آن،پاسخگویی به شبهات فرهنگی نسل جوان باید در اولویت کاری این قرارگاه قرار گیرد.

امام جمعه شهرستان سیریک افزود : رویکرد شورای فرهنگ عمومی در سال آینده  باید اجتماعی و فرهنگی  باشد و بر اساس آن نیز باید آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را کاهش و سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی را افزایش دهیم.

در ادامه عباسی معاون فرماندار سیریک گفت : شورای فرهنگ عمومی از جمله نهادهای مهم و موثری است که وظیفه سیاست گذاری ، هدایت و نظارت ، تجزیه و تحلیل وضع فرهنگ عمومی جامعه را بعهده دارد.

وی افزود :  برای تقویت و پربار نمودن جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور و دعوت از صاحب نظران و مسئولان فرهنگی بنیانگذار حرکت نو و پویا در همه ابعاد فرهنگی و اجتماعی این شهرستان به وجود آورد .

معاون فرماندار سیریک عنوان کرد : مبحث فرهنگ یکی از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری و یکی از چالش های جدی جامعه است که نیاز به تلاش مضاعف دارد.

وی یادآور شد : شناسایی آسیب ها و فرصت های فرهنگی شهرستان توسط ادارات ، نهادهای و مراکز فرهنگی ، ارسال آنها به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی جهت تدوین و تهیه نقشه جامع و راهبردی فرهنگی این شهرستان  از جمله برنامه های این شورا در آینده باید باشد.

مصطفی کریمی زاده سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به قرائت دستور کار جلسه پرداخت و گفت : شورای فرهنگ عمومی نهادی تاثیرگذار در تبیین و ارتقاء فرهنگ عمومی و جلوگیری از مشکلات و آسیب های اجتماعی است.

کریمی زاده به راهکارهای حل مشکلات جامعه اشاره کرد و افزود : حل مشکلات جامعه از جمله مشکلات فرهنگی و هنری در گرو هم‌افزایی میان مردم و مدیران است که باید راهکارهای پیش بینی شده در حوزه سبک زندگی ایرانی اسلامی، ترویج آن و چگونگی حل مشکلات موجود در جامعه با مشارکت مردم و مدیران قابل اجراست.

در پایان حاضران در جلسه به آسیب های فرهنگی و اجتماعی شهرستان پرداختند و همگی خواستار تهیه و تدوین یک سند راهبردی فرهنگی در سال آینده شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز