همایش دو روزه معاونین و مدیران سازمانهای صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور برگزار شد

۱۳۹۶/۱۲/۰۹ - ۰۷:۴۳:۳۳
کد خبر: ۶۸۲۸۹۷
همایش دو روزه معاونین و مدیران سازمانهای صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور برگزار شد
با حضور دکتر رحمانی ؛ قائم مقام وزیر در امور تولید و معاون طرح و برنامه و دکتر همتی استاندار هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در در هرمزگان، رضا رحمانی در این نشست گفت : دکتر شریعتمداری تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت را در دوره جدید دکتر روحانی عهده دار شد که اهداف کلی را به همراه برنامه های اجرایی جدید، مطرح کرده است.

قائم مقام وزیر در امور تولید و معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد : وزارت صنعت، معدن و تجارت 18 ماموریت اختصاصی دارد و 9 ماموریت عمومی که خیلی از وزارتخانه ها در آن دخیل هستند بر عهده دارد.

رحمانی  افزود: در بخش آمایش سرزمین، کار ویژه ای انجام شده که توانمندی استان ها مورد توجه قرار گرفته است.

این مقام مسئول اظهار داشت : یکی از اولویت ها، صنایع دریایی است که استان هرمزگان می تواند در این بخش بصورت ویژه کار کند.

وی بیان داشت : 30 میلیارد دلار فاینانس آماده جذب داشته ایم که 12 میلیارد دلار جذب شده و مابقی در شرف اقدام است.

دکتر رحمانی در راستای حمایت از سرمایه گذاران افزود: امروزه با توجه به پیشرفتهای صورت گرفته در استانها، نباید تمام تفویض ها در تهران متمرکز شود بلکه باید به استانها و شهرستانها تفویض شود تا سرمایه گذاران راحت تر بتوانند در سایر استانها سرمایه گذاری نمایند.

قائم مقام وزیر در امور تولید و معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان سخنان خود به جذب بازار کشورهای اطراف اشاره نمود و بیان داشت: برای جذب بازار کشورهای اطراف، نیاز است یک نماینده تام الختیار داشته باشیم تا سریعا بتوانیم بازارها را جذب کنیم.

در ادامه این نشست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان سخن گفت و هدف از این نشست را تشکیل سه کارگروه با عنوانهای کارگروه استراتژی، آمایش صنعتی، معدنی و تجاری و فضای کسب و کار ؛ کارگروه فرآیندها، مجوزها، آمار ، اطلاعات و اشتغال و کارگروه تامین مالی و سرمایه گذاری مطرح کرد.

خلیل قاسمی نقش این کارگروه ها را در صدور جوازهای تاسیس و همچنین جذب سرمایه گذار و افزایش اشتغال مهم دانست.

وی در ادامه به صدور جوازها و پروانه های صنعتی، پروانه های معدنی و همچنین پروانه های کسب عادی و ایثارگری اشاره نمود و اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون پنج هزار و 557 فقره پروانه و جواز به میزان سرمایه گذاری 126 هزار و 944 میلیارد ریال صادر شده که اشتغالزایی نه هزار و 455 نفر را به همراه داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: با توجه به توان صادراتی استان هرمزگان، نگاه ویژه به این مقوله می توان داشت که جزء توانمندیهای استان محسوب می شود.

در ادامه این نشست اهداف و برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت تشریح و مورد بحث قرار گرفت.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان

اختیارات سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها افزایش یابد

در این نشست نیز معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: برای سرعت بخشیدن به رفع موانع تولید و توسعه صادرات افزایش تفویض اختیارات سازمان های صنعت، معدن و تجات در سطح استان ها ضروری است.

علی رئوفی در گردهمایی سراسری معاونان و مدیران برنامه ریزی سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور که در بندرعباس برگزار شد، عنوان کرد: برگزاری گردهمایی سراسری مدیران صنعت معدن و تجارت سراسر کشور و برگزاری نشست های مشورتی قطعا تاثیرات بسیار خوبی در پیشبرد امور و نتیجه بخش بودن کارها خواهد داشت.

وی تصریح کرد: دین اسلام دین مشورت است و مولای متقیان حضرت علی علیه السلام در این رابطه می فرمایند  تضارب آرا باعث رشد و شکوفایی افکار می شود.

رئوفی اظهار داشت: هرمزگان از پتانسیل های بسیاری در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه صنعت معدن و تجارت برخوارد است و صنایع مستقر در مناطق ویژه اقتصادی غرب بندرعباس گوشه ای این این ظرفیت ها می باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان بیان داشت: صنایع مستقر در استان هرمزگان  باید آثار مثبت خود در در بهبود وضع اشتغال استان و افزایش خدمات اجتماعی استان نشان دهند تا مردم به وضوح آثار مثبت وجود این صنایع را لمس کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با قدردانی از تلاش های مدیران صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، خاطرنشان کرد: ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان به همراه معاونین و کارکنان این سازمان تلاش های بسیاری برای احیاء و بازسازی واحد های تولیدی ، صنعتی ، تجاری و خدماتی به صورت شبانه روز داشته اند که قابل تقدیر است.

رئوفی گفت: برای سرعت بخشیدن به رفع موانع تولید و توسعه صادرات افزایش تفویض اختیارات سازمان های صنعت، معدن و تجات در سطح استان ها ضروری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز