مطالعه و شناسایى گیاهان مرتعى در ارتفاعات شهرستان بستک

۱۳۹۷/۰۲/۰۱ - ۰۸:۴۰:۵۶
کد خبر: ۶۹۹۰۴۳
مطالعه و شناسایى گیاهان مرتعى در ارتفاعات شهرستان بستک
سرپرست اداره منابع طبیعى و آبخیزدارى بستک از مطالعه و شناسایى گیاهان دارویى و مرتعى در ارتفاعات لاور شیخ و کوه پردى با همکارى اعضاء هیئت علمى مرکز تحقیقات کشاورزى و منابع طبیعى هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛حامد احمدپورگفت: هر کار اجرایى و اصولى در منابع طبیعى به برنامه‌ریزى نیاز دارد و کار آیى این برنامه‌ریزى در گرو شناخت عوامل محیطى و اکولوژیکى سرزمین است تا بر این اساس بتوان راهبرد حفاظت، احیاء، گسترش و بهره بردارى بهینه و مستمر از منابع طبیعى را ساماندهى کرد

 

وی افزود: ٢٨٠ نوع گونه مرتعى در ارتفاعات بستک از انواع گون‌ها، مریم گلى ها، مریم نخودى، مور خوش، مور تلخ، ناگرد، گروج، بادام تلخ، آویشن، آنغوزه و ... وجود دارد که داراى خواص مختلف دارویى، صنعتى و علوفه‌اى است.

 

سرپرست اداره منابع طبیعى و آبخیزدارى بستک با تاکید بر اینکه شناسایى گیاهان مرتعى و وجود اطلاعات از وضعیت پوشش گیاهى هر منطقه این امکان را فراهم می آورد تا بتوان مسائل اکولوژیک مانند حفاظت بیولوژیکى و مدیریت منابع طبیعى را حل نمود افزود: شناسایى پوشش گیاهى و تهیه فلور شهرستان بستک در دستور کار این اداره قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز