معاون برنامه ریزی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور در گفت و گوی اختصاصی با برنا:

اشتراک اطلاعات مانع از موازی کاری است/ بندرعباس فعال ترین مرز کشور در سال ۹۶

۱۳۹۷/۰۲/۱۰ - ۱۳:۵۶:۰۷
کد خبر: ۷۰۲۷۵۱
اشتراک اطلاعات مانع از موازی کاری است/ بندرعباس فعال ترین مرز کشور در سال ۹۶
معاون برنامه ریزی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری برنا گفت : اشتراک اطلاعات سه سامانه اداره کل بنادر و دریانوردی، گمرک جمهوری اسلامی ایران و حمل و نقل جاده ای مانع از موازی کاریست.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،فرامرز مداح با بیان اینکه  اشتراک و تبادل اطلاعات بین این سه  سامانه مزایای زیادی برای دستگاه ها دارد، افزود : از جمله این مزایا تسریع  و تسهیل در فرآیند انجام کار رانندگان ، صاحبان کالا و شرکت ها ،  نظارت بیشتر بر ترانزیت و واردات کالا و... از جمله مزایای این طرح است .

این مسئول ادامه داد :  با ارتباط مرحله به مرحله بین این سیستم ها تبادل اطلاعات تا پایان شهریور ماه سالجاری بطور 100 درصد به اشتراک گذاشته می شود.

وی از دیگر مزایای این طرح به تحقق اهداف کشور با توجه به نامگذاری سال با عنوان حمایت از تولید ملی اشاره کرد.

مداح با بیان اینکه هرمزگان یکی از قطب های مهم حمل و نقل کشور است ، عنوان کرد : بیش از 7 درصد راه های کشور در اختیار هرمزگان است .

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور با اشاره به اینکه زیرساخت های مهمی در هرمزگان است ، بیان داشت : 31 مجتمع خدمات رفاهی در استان خدمت رسانی می کنند.

وی  گفت :  بندرعباس با وجود بنادر شهید رجایی و باهنر با 3/5  میلیون تن ترانزیت رتبه اول در کل کشور را داراست و فعالترین مرز در زمینه ترانزیت ورودکالا در سال 96 بوده است.

مداح با بیان اینکه ​  در سال96 بندرعباس با حمل بالغ بر سه میلیون و 930 هزار تن تن کالا ، فعالترین مرز کشور در زمینه ترانزیت ورودکالا بوده است  گفت: همچنین با افزایش 13.4 درصدی نسبت به سال گذشته از بین32 مرز فعال کشور شامل 22 مرز زمینی و10 مرز آبی بندرعباس ، فعالترین مرز در زمینه ترانزیت ورودکالا بوده است.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشورافزود: پس از بندرعباس مرزهای پرویزخان( کردستان) ، بازرگان آذربایجان غربی) ، باشماق(کردستان) و سرخس (خراسان رضوی)  به عنوان فعالترین مرزهای کشور در امر ورود کالاهای ترانزیت بشمار میرود

مداح درادامه اظهار داشت  : عمده ترین کالاهای ترانزیت شده طی این مدت کالاهایی نظیر مواد سوختی ،کالاهای ساختمانی ، وسایل نقلیه باری و قطعات خودرو مستعمل و مسافری و مواد غذائی ، انواع پنبه بوده است .

این مسئول با اشاره به سهم عمده حمل ونقل جاده ای کشور در جابجائی کالا در پارسال افزود : بندر عباس بدلیل دارا بودن امکانات مناسب تخلیه و بار گیری وبندر مهم شهید رجائی بیشترین سهم ترانزیت کشور را به خود اختصاص داده است .

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور با بیان اینکه توجه همزمان به توسعه زیر ساخت های حمل ونقلی در مبادی ورودی وخروجی کالا کشور که تکمیل کننده کریدورهای حمل ونقل بین المللی  است گفت : این مهم جایگاه ایران را در این صنعت بارزتر خواهد کرد.

 وی در ادامه گفت:آمار ترانزیت کالا از کشور و میزان کالاهای عبوری نشان دهنده نقش و اهمیت کریدور بین المللی شمال وجنوب در ترانزیت کشور است که با توسعه زیر ساختهای لازم در مسیر این کریدور این نقش به مراتب افزایش خواهد یافت .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز