برگزاری کارگاه بازآموزی بیماری های غیرواگیر در حاجی آباد

۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۰۸:۴۳:۱۲
کد خبر: ۷۱۰۲۰۱
کارگاه یک روزه بیماری های غیرواگیر با تأکید بر برنامه خطرسنجی بیماری های قلبی عروقی، سکته های قلبی - مغزی و کم کاری مادرزادی تیروئید نوزادان در حاجی آباد برگزار شد.

به گزارش خبری برنا در هرمزگان

مهندس علی آذر پیکان، سرپرست مرکز بهداشت شهرستان حاجی آباد در ابتدای این کارگاه و در جمع بهورزان، مراقبین سلامت و کاردان و کارشناسان شرکت کننده در این کارگاه، گفت: کار و رسته بهورزی با توجه به اینکه در سطح اول خدمت قرار دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا برای اینکه افرادی سالم و تندرست در جامعه داشته باشیم، باید مرهون خدمات بهورزان و مراقبین سلامت باشیم که در سطح اول ارائه خدمات بهداشتی قرار دارند و در این سطح بیماری ها را کنترل و پیشگیری می کنند؛ لذا جایگاه کاری آنها بسیار رفیع و ارزنده است.

آذر پیکان همچنین افزود: حیطه های مختلف بهداشتی مثل واکسیناسیون، سلامت محیط، سلامت مادران، سلامت روان، مراقبت های سنین مختلف و اجرای طرح های مختلف بهداشتی مثل طرح ملی فلج اطفال و ... از حوزه های مهم بهداشتی هستند که بهورزان باید با ارائه خدمات مطلوب در این حوزه ها، سلامتی و تندرستی را برای مردم به ارمغان بیاورند تا خانواده ها و اقشار مختلف مردم از لحاظ سلامتی و بهداشت دغدغه ای نداشته باشند؛ کما اینکه کار ما زمانی مطلوب و لذت بخش است که لبخند کودکی سالم را در دامان مادرش می بینیم.

وی همچنین در خصوص لزوم برگزاری این کارگاه بازآموزی نیز یادآور شد: در حال حاضر که شیب بیماری ها به سمت بیماری های غیرواگیر است، باید در این حوزه کار و فعالیت بیشتری انجام دهیم تا به هدف کاهش مرگ و میر در این حوزه دست پیدا کنیم.

سپس در ادامه این کارگاه، مهندس میرزایی و مهندس خرم پور، کارشناسان غیرواگیر شبکه حاجی آباد در مورد برنامه خطر سنجی بیماریهای قلبی - عروقی و سکته های قلبی و مغزی در 10 سال آینده برای جمعیت بالای 30 سال با هدف کاهش 25 درصدی مرگ و میر ناشی از بیماری های غیرواگیر تا سال 2025، مراقبت و پیگیری سایر بیماریهای غیر واگیر و هیپوتیروئیدی نوزادان مطالب آموزشی را جهت  بازآموزی و تسریع در روند ارائه این خدمات در سطح خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی، به شرکت کنندگان در این کارگاه ارائه نمودند.

 

نظر شما
پرونده ویژه