برگزاری کارگاه بازآموزی بیماری های غیرواگیر در حاجی آباد

۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۰۸:۴۳:۱۲
کد خبر: ۷۱۰۲۰۱
کارگاه یک روزه بیماری های غیرواگیر با تأکید بر برنامه خطرسنجی بیماری های قلبی عروقی، سکته های قلبی - مغزی و کم کاری مادرزادی تیروئید نوزادان در حاجی آباد برگزار شد.

به گزارش خبری برنا در هرمزگان

مهندس علی آذر پیکان، سرپرست مرکز بهداشت شهرستان حاجی آباد در ابتدای این کارگاه و در جمع بهورزان، مراقبین سلامت و کاردان و کارشناسان شرکت کننده در این کارگاه، گفت: کار و رسته بهورزی با توجه به اینکه در سطح اول خدمت قرار دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا برای اینکه افرادی سالم و تندرست در جامعه داشته باشیم، باید مرهون خدمات بهورزان و مراقبین سلامت باشیم که در سطح اول ارائه خدمات بهداشتی قرار دارند و در این سطح بیماری ها را کنترل و پیشگیری می کنند؛ لذا جایگاه کاری آنها بسیار رفیع و ارزنده است.

آذر پیکان همچنین افزود: حیطه های مختلف بهداشتی مثل واکسیناسیون، سلامت محیط، سلامت مادران، سلامت روان، مراقبت های سنین مختلف و اجرای طرح های مختلف بهداشتی مثل طرح ملی فلج اطفال و ... از حوزه های مهم بهداشتی هستند که بهورزان باید با ارائه خدمات مطلوب در این حوزه ها، سلامتی و تندرستی را برای مردم به ارمغان بیاورند تا خانواده ها و اقشار مختلف مردم از لحاظ سلامتی و بهداشت دغدغه ای نداشته باشند؛ کما اینکه کار ما زمانی مطلوب و لذت بخش است که لبخند کودکی سالم را در دامان مادرش می بینیم.

وی همچنین در خصوص لزوم برگزاری این کارگاه بازآموزی نیز یادآور شد: در حال حاضر که شیب بیماری ها به سمت بیماری های غیرواگیر است، باید در این حوزه کار و فعالیت بیشتری انجام دهیم تا به هدف کاهش مرگ و میر در این حوزه دست پیدا کنیم.

سپس در ادامه این کارگاه، مهندس میرزایی و مهندس خرم پور، کارشناسان غیرواگیر شبکه حاجی آباد در مورد برنامه خطر سنجی بیماریهای قلبی - عروقی و سکته های قلبی و مغزی در 10 سال آینده برای جمعیت بالای 30 سال با هدف کاهش 25 درصدی مرگ و میر ناشی از بیماری های غیرواگیر تا سال 2025، مراقبت و پیگیری سایر بیماریهای غیر واگیر و هیپوتیروئیدی نوزادان مطالب آموزشی را جهت  بازآموزی و تسریع در روند ارائه این خدمات در سطح خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی، به شرکت کنندگان در این کارگاه ارائه نمودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز