عفیفی پور مطرح کرد:

ادامه توسعه بندر شهید رجایی بی توجه به تحریم های آمریکا

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۰۹:۵۴:۲۷
کد خبر: ۷۱۰۵۹۴
ادامه توسعه بندر شهید رجایی بی توجه به تحریم های آمریکا
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اعلام اینکه خروج دو شرکت کشتیرانی مرسک و ام اس ای از چرخه حمل و نقل دریایی ایران خللی در عملیات کانتینری بندر شهید رجایی ایجاد نمی کند، گفت: تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، سپری در مقابل تحریم های یکجانبه آمریکاست.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" طی سخنانی در خصوص تأثیرات احتمالی تحریم های یکجانبه آمریکا بر فعالیت بزرگترین بندر تجاری کشور، اظهار داشت: این تحریم ها به صورت مستقیم وقفه ای در مسیر فعالیت های توسعه ای بندر شهید رجایی ایجاد نمی کند.

وی افزود: به ثمر نشستن پروژه های توسعه ای و جذب سرمایه های بخش خصوصی باعث افزایش ظرفیت در بندر شهید رجایی می شود و با تدوین برنامه هایی، با قدرت در مسیر شکوفایی این ظرفیت ها گام بر می داریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: همدل و همراه با سیاست گذاران و دیپلمات های کشور در تلاش هستیم تا با تحقق بخشیدن به سیاست های اقتصاد مقاومتی، سپری در مقابل تحریم های یکجانبه آمریکا ایجاد کنیم.

عفیفی پور با بیان این که در حال حاضر بیش از ۲۰ خط لاینری( کشتیرانی بین المللی خط مستقیم) همچنان بدون مشکل به بندر شهید رجایی تردد دارند، اضافه کرد: خروج احتمالی دو شرکت کشتیرانی مرسک و ام اس سی از چرخه صنعت حمل و نقل دریایی کشور خللی در فعالیت های بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور ایجاد نمی کند. زیرا پس از برجام، این دو کشتیرانی صرفا در قالب باکس اپراتور (حضور کانتینر بدون تردد کشتی تحت مالکیت) در بندر شهید رجایی حضور داشته اند و به عنوان خط لاینر دارای کشتی در ایران محسوب نمی شده اند.

وی افزود: کشتیرانی مرسک از مجموع دو میلیون و ۶۵۰ هزار TEU کانتینر تخلیه و بارگیری شده در سال گذشته سهم اندکی داشته است.

به گفته این مقام مسئول، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان ناوگان ملی حجم چشمگیری از عملیات جابجایی کانتینر در بندر شهید رجایی را عهده دار است و همچون شش سال پیش، می‌تواند در دوران تحریم های جدید نیز به فعالیت خود ادامه دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به واگذاری اپراتوری دو ترمینال کانتینری به دو شرکت بخش خصوصی در شرایط رقابتی، گفت: تمامی فعالیت های مربوط به بخش خصوصی در بندر شهید رجایی در قالب رقابت سالم و صحیح در حال انجام است. بنابراین، از نظر محدودیت‌هایی که احتمال دارد تحریم های آمریکا برای بنادر ایران ایجاد کند، هیچ مشکلی در ارتباط با ترمینال اپراتورها و پیمانکاران حوزه بندری به وجود نخواهد آمد

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز