با حضور استاندار هرمزگان؛

بازارچه ملوانی بندرتیاب شهرستان میناب آغاز به کار کرد

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۰۷:۲۵:۱۴
کد خبر: ۷۲۰۹۴۴
بازارچه ملوانی بندرتیاب شهرستان میناب آغاز به کار کرد
بازارچه ملوانی بندرتیاب شهرستان میناب با حضور استاندار هرمزگان به طور رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان پس از آغاز به کار رسمی بازارچه ملوانی بندرتیاب شهرستان میناب با بیان اینکه اجرای آئین نامه تجارت ملوانی به ظرفیت خوبی برای مناطق مرزی و ساحلی در هرمزگان تبدیل شده است، عنوان کرد: در قالب این آئین نامه ملوانان از معافیت برای واردات کالا برخوردار هستند و نرخ سوخت شناورها نیز تا آخرین نقطه مرزی با قیمت داخلی محاسبه می شود.

وی ادامه داد: در این راستا از ملوانان انتظار داریم به تولیدکنندگان استان هم کمک کنند و محصولاتی همچون صنایع دستی و دیگر تولیدات استان را صادر کنند و از آن سمت واردات را نیز انجام دهند.

استاندار هرمزگان افزود: صادرات کالا از این طریق موجب افزایش تولید و اشتغال پایدار در استان خواهد شد و فرصت مناسبی برای صادرات و واردات کالا توسط مردم منطقه فراهم شده است.

همتی بیان داشت: در همه مناطق ساحلی مستعد فعالیت تجاری استان هرمزگان مجوز مرز رسمی صادر شده و اگر ملوانان از مبادی رسمی صادرات و واردات کالا را انجام دهند دیگر هیچ دغدغه ای نخواهند داشت.

وی با اشاره به ایجاد 90 شغل مستقیم در بازارچه ملوانی بندرتیاب شهرستان میناب با مجوزهای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، خاطرنشان کرد: در بندرتیاب ادارات بنادر، گمرک، استاندارد و سایر دستگاه های مرتبط جهت تجارت کالا مستقر هستند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: بازارچه های ملوانی در نقاط مختلف ساحلی و بنادر استان هرمزگان فعال می شوند که این بازارچه ها موجب می شود گردشگران بسیاری هم در این مناطق حضور یابند و اقتصاد، گردشگری و اشتغال رونق یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز