آگاه سازی مردم و ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب، در تحقق اهداف مدیریت مصرف بسیارتأثیرگذار است

۱۳۹۷/۰۴/۰۵ - ۱۰:۴۰:۵۲
کد خبر: ۷۲۲۴۴۳
آگاه سازی مردم و ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب، در تحقق اهداف مدیریت مصرف بسیارتأثیرگذار است
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت : آب یک کالای اساسی در حیات انسان است ولازم است با فرهنگ سازی از طریق رسانه ها به عنوان ابزار ارتباطی با همه اقشار جامعه، استفاده صحیح از این مایه حیاتی را در جامعه مان نهادینه کنیم.

 به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، هوشنگ ملایی با اشاره به عنوان روز پنجم هفته صرفه جویی اظهار داشت : هم اکنون در پنجمین روز از هفته صرفه جویی در مصرف آب با عنوان( آب، رسانه و افکار عمومی) قرار گرفته ایم که نشان از تأثیر بالای رسانه ها در انتقال آموزش ها و فرهنگ بهینه مصرف آب دارد.

 وی افزود : برای فرهنگ سازی در مصرف درست آب برنامه های جامعی می توانیم انجام دهیم تا با استفاده از ظرفیت های رسانه ای و جامعه به فرهنگ صحیحی از استفاده از منابع آبی دست یابیم.

ملای تصریح نمود : متأسفانه یکی از معضلات اساسی در کشور ما مصرف گرایی مفرط در استفاده از انرژیها و همچنین منابع خدادادی که به شکل یک فرهنگ سوء درآمده که به این سبب در جهت کاهش مصرف بهینه با فرهنگ سازی بیشتر از سوی رسانه ها، باورهای اشتباه مردم را اصلاح کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان با بیان اینکه نقش رسانه در ارتقای سطح فرهنگی جامعه انکارناپذیر است ، افزود : در این میان رادیو و تلویزیون به عنوان پرمخاطب ترین رسانه های فعال در کشور می توانند نقش پررنگی در جهت بهبود الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف آب ایفا نمایند.

وی با اشاره به نقش اساسی رسانه ها در تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی در جامعه افزود : رسانه های گروهی باید با اطلاع رسانی و آگاهی بیشتر به مردم، مدیریت مصرف آب را بهینه نموده چرا که انجام فعالیت های هنری و فرهنگی در زمینه های مختلف اثر گذاری بیشتری را نسبت به سایر اقدامات دارد.

ملایی در ادامه اظهار داشت : روابط عمومی ها نیز به عنوان یک واحد فرهنگی در شرکت های آب منطقه ای می توانند نقش بسزایی را در تغییر فرهنگ مصرف آب در جامعه داشته باشند و از ابزارهای ارتباطی، پایگاهها و پورتالهای خبری که در اختیار دارند و همچنین با تعامل سازنده با رسانه های مکتوب و تصویری در راستای پیشبرد این هدف قدمهای اثرگذاری را بردارند.

وی افزود : اطلاع رسانی به موقع و مناسب ، برجسته سازی موضوع کمبود آب به عنوان یک مایع حیاتی، آموزش همگانی به ویژه قشر دانش آموزان و استفاده از تمامی ظرفیت های رسانه ای و فناوریهای نوین ارتباطی و حتی پیامهای کوتاه در جهت آگاه نمودن افکار عمومی به صرفه جویی در مصرف آب از جمله اقداماتی است که می توانند روابط عمومی در نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه آب انجام دهند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان در پایان تأکید کرد : آب مایه حیات و آبادانی است و همه ما باید با حساسیت بیشتر به این موضوع واقف باشیم و منبابع طبیعی متعلق به همه نسلهاست .

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز