استاندار هرمزگان:

برنامه ریزی ها و هماهنگی های منطقه ای شرایط بهتری برای کشاورزی کشور ایجاد می کند

۱۳۹۷/۰۴/۲۱ - ۰۹:۱۱:۲۲
کد خبر: ۷۲۸۲۰۲
برنامه ریزی ها و هماهنگی های منطقه ای شرایط بهتری برای کشاورزی کشور ایجاد می کند
استاندار هرمزگان برنامه ریزی ها و هماهنگی های منطقه ای را در ایجاد شرایط بهتر برای کشاورزی کشور موثر دانست.
 
ostandari hormozgan <hormozgan.ostandari@gmail.com>
To:Khabar-ir,Sobhe Sahel,Reza Zargar,Farsnews_hormoz,Nima Football
 
 
Jul 11 at 6:31 PM
 

 

 

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی در گردهمایی استان های جنوبی کشور با موضوع اصلاح الگوی کشت و افزایش بهره وری آب کشاورزی با بیان اینکه استان های جنوبی شرایط اقلیمی مشابه هم دارند، عنوان کرد: کشور ما با مشکل خشکسالی مواجه است و تاثیر این خشکسالی بر استان های جنوبی قابل توجه است.

وی ادامه داد: چنین نشست هایی باید هرساله استمرار داشته باشد تا یک هماهنگی منطقه ای به لحاظ اصلاح الگوی کشت و بهره وری در مصرف آب کشاورزی ایجاد شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه استان های جنوبی تاثیر بسیاری در بازار تولید محصولات کشاورزی دارند، افزود: نیازها و شرایط استان های جنوبی مشابه یکدیگر است و قادر خواهیم بود با یک هماهنگی اصولی و به کار گیری روش های علمی و انتقال تجارب در شرایط تولید و عرضه محصولات کشاورزی هم افزایی ایجاد کنیم.

همتی تصریح کرد: منطقه جنوب کشور به عنوان یک قطب تولید محصولات کشاورزی مطرح است که محصولات خارج از فصل بسیاری تولید می کند.

وی گفت: هماهنگی در اصول کشت، برداشت و عرضه محصولات به بازارها موجب می شود بتوانیم در بخش استراتژیک کشاورزی با وجود کم آبی و خشکسالی شرایط مناسبی برای اشتغال و تولید محصولات فراهم کنیم.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: اگر به صورت برنامه ریزی های منطقه ای این کار دنبال شود، کشاورزی کشور را با شرایط بهتری مواجه می کند و می توانیم شرایط را به شکلی مدیریت کنیم که تاثیر خشکسالی ها را به حداقل برسانیم.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی نیز در این گردهمایی گفت: تبادل تجربه و بررسی چگونگی ادامه اجرای طرح اصلاح الگوی کشت از اهداف این گردهمایی است.

کشاورز افزود: تجربه موفق هرمزگان در اجرای آبیاری نوین در مزارع باید مورد توجه دیگر استان‌ها قرار گیرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز