در بیش از ۸۰ هزار هکتار از مراتع شهرستان حاجی آباد طرح حفاظت مشارکتی منعقد شد

۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۰۸:۰۸:۳۷
کد خبر: ۷۳۱۷۷۲
در بیش از ۸۰ هزار هکتار از مراتع شهرستان حاجی آباد طرح حفاظت مشارکتی منعقد شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان حاجی آباد از اجرای طرح حفاظت مشارکتی به مساحت بالغ بر 80 هزار هکتار در مراتع تحت پوشش این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا درهرمزگان ؛ ایوب شکاری گفت: طرح حفاظت مشارکتی به منظور مشارکت و ایجاد انگیزه در مرتعداران در زمینه های حفظ و احیاء مراتع ، جلوگیری از تصرفات و تخلفات در اراضی ملی ، صرفه جویی در هزینه و نیرو ، آشنایی بهره برداران و مرتعداران با مسائل منابع طبیعی و ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و انفال فی مابین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرتعداران و بهره برداران منعقد می شود.

شکاری افزود: از اوایل سال جاری تاکنون 80475 هکتار از مراتع شهرستان حاجی آباد تفاهم نامه (طرح حفاظت مشارکتی) با مجریان و بهره برداران قرارداد منعقد شده است که از این میزان 8720 هکتار مربوط به تیر ماه سال جاری می باشد. رئیس اداره منابع طبیعى و آبخیزدارى بستک خبر داد:

پیشگیری از تصرف اراضی ملی مغدان بستک

رئیس اداره منابع طبیعى و آبخیزدارى بستک از پیشگیری تصرف میزان سه هزار و ٣٠٠مترمربع از اراضى ملى مغدان بستک با حضور مأموران پاسگاه ویژه منابع طبیعى و آبخیزدارى شهرستان بستک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ حامد احمدپور گفت: متصرف از طریق کاشت نخل اقدام به تصرف اراضى ملى نموده بود که با حضور بموقع مأموران یگان حفاظت این اداره از طریق تبصره یک ذیل ماده ٥٥ قانون حفاظت و بهره بردارى از جنگل‌ها و مراتع از ادامه‌ی تصرف جلوگیری کردند.

وی ارزش زمین‌هاى تصرف شده را ٩٠ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: عملیات حفاظت از انفال را با اولویت پیشگیری از تصرفات و تخریب منابع طبیعی بطور مستمر دنبال خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد عده‌ای با نقض قوانین و ایجاد آثار، مقدمات تصرف اراضی ملی را فراهم آورند و با متخلفان برخورد قانونی خواهیم کرد.

جنگلدار بستک از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تصرف و تخلف در عرصه هاى ملى از طریق شماره تلفن ١٥٠٤ به یگان حفاظت منابع طبیعى و آبخیزدارى اطلاع دهند.

رئیس اداره منابع طبیعى و آبخیزدارى بستک خبر داد:

مکان‌یابى سازه‌هاى آبخیزدارى در حوزه ایل و مندیل شهرستان بستک

رئیس اداره منابع طبیعى و آبخیزدارى بستک از مکان‌یابى سازه‌هاى آبخیزدارى و مطالعه اولیه اجراى طرح آبخیزدارى در حوزه ایل و مندیل واقع در بخش مرکزى شهرستان بستک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ حامد احمدپور گفت: حسب درخواست شوراى اسلامى با حضور دهیار منطقه از  تمام زیرحوزه‌ها بازدید میدانى به عمل آمد و پتانسیل و ظرفیت‌هاى حوزه شناسایى شد.

وى افزود: احداث سازه آبخیزدارى در زیرحوزه پشت‌بند علاوه بر اثربخشى بر روى منابع آب زیرزمینى، افزایش دبى ٤ دهنه چشمه و احیاء ١٠٠ هکتار نخیلات پایین دست حوزه، با اجراى عملیات بیولوژیک در مرتع ایل و مندیل باعث تقویت پوشش گیاهى، رونق دامدارى سنتى و جلوگیرى از مهاجرت آبخیزنشینان به شهرها و روستاهاى مجاور خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعى و آبخیزدارى بستک خبر داد:

آمادگی در مواجهه با آتش‌سوزی‌های احتمالی تابستانه

رییس اداره منابع طبیعى و آبخیزدارى بستک از آمادگی این اداره در مواجهه با آتش‌سوزی احتمالی در تابستان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ حامد احمدپور گفت: به دلیل گرمى هوا، نبود بارش و پایین بودن رطوبت خطر آتش‌سوزى بیش از هر زمان دیگر جنگل‌ها و مراتع را تهدید مى‌کند.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳ فقره آتش‌سوزی در سطح ۳ و نیم هکتار گزارش شده که با حضور بموقع نیروهای یگان حفاظت این اداره و همکاری دهیاران، شوراها، سازمان‌های مردم‌نهاد و جوامع محلی با موفقیت مهار شده است.

جنگلدار بستک اظهار داشت: جنگل‌ها و مراتع از ارزشمندترین سرمایه‌های خدادادی شهرستان محسوب می‌شوند که حفاظت و نگهداری از آن‌ها نیازمند مشارکت و احساس مسئولیت همه‌ی طیف‌ها است و از عموم مردم خواست از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع، انداختن ته سیگار و مواد مستعد آتش‌سوزی در حاشیه جاده‌ها به شدت پرهیز نموده و در صورت مشاهده هر گونه آتش‌سوزى در عرصه‌های طبیعی با سامانه تلفنى ١٥٠٤ تماس حاصل نمایند.

واگذاری 200 هکتار از اراضی ملی میناب جهت اجرای طرح پرورش میگو

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب از واگذاری 200 هکتار از اراضی ملی میناب جهت اجرای طرح پرورش میگو به متقاضیان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ خسرو بهرامی نژاد گفت : ایجاد مزرعه های پرورش میگو از جمله طرح هایی است که اشتغالزایی خوبی در بر دارد و نیازمند توجه جدی است.

وی افزود : در اکثر نقاط کشور حتی در استان بوشهر فقط یک بار در سال می‌توان اقدام به لاروریزی و پرورش میگو کرد اما استان هرمزگان به دلیل شرایط ویژه آب و هوایی که دارد، امکان لارو ریزی در دو نوبت را فراهم می‌کند که باعث افزایش دو برابری تولید و سود حاصل از آن می‌شود.

بهرامی نژاد گفت : در راستای وظایف ذاتی این اداره 200 هکتار از اراضی مستعد پرورش میگو این شهرستان در بندر کلاهی ضمن بررسی میدانی استعداد یابی و در قالب تعاونی تحویل متقاضیان شد.

بهرامی نژاد قابلیت دو دوره پرورش میگو در سال،دسترسی آسان به بازار خارجی،مصونیت نسبی منطقه در برابر بیماری های میگو به دلیل شوری آب و بومی بودن چرخه پرورش از لارو تا تولید میگو را از مزیت های پرورش میگو در میناب معرفی و افزود : با توجه به سال حمایت از تولید ملی می توان از ظرفیت بالای سرمایه گذاری در این بخش در راستای ایجاد اشتغال و فعالیت های اقتصادی در سطح شهرستان بهره برد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز