معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت:

کمیته نظارت بر تخصیص اعتبارات اشتغال روستایی و فراگیر در هرمزگان فعال شد

۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۰۷:۳۷:۲۹
کد خبر: ۷۳۷۵۵۰
کمیته نظارت بر تخصیص اعتبارات اشتغال روستایی و فراگیر در هرمزگان فعال شد
موضوع نظارت بر تخصیص اعتبارات اشتغال فراگیر و روستایی برای تحقق اهداف طرح به ویژه در زمینه ایجاد اشتغال مهم و ضروری است و در این رابطه کمیته نظارت بر توزیع اعتبارات در استان فعال شد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در  هرمزگان؛دکتر ایرج حیدری در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان که با محوریت  پیگیری جذب اعتبارات اشتغال روستایی و فراگیر برگزار شد، با اشاره به اهمیت  جذب این  اعتبارات برای استان، عنوان کرد: جذب کامل سهم استان از محل اشتغال فراگیر و روستایی  می تواند نقش به سزایی در بهبود تولید و اشتغال استان  در پی داشته باشد.

وی گفت: بانک های عامل استان عملکرد خوبی در تخصیص اعتبارات اشتغال روستایی و فراگیر در سطح استان داشته اند که این روند باید با سرعت بیشتری ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با تقددیر از عملکرد بانک کشاورزی استان در جذب کامل اعتبارات اختصاص یافته به این بانک از محل اشتغال روستایی و فراگیر، خاطرنشان کرد: سایر بانک های استان همچون پست بانک و صندوق کارآفرینی استان  سرعت خود را در تخصیص اعتبارات بالا ببرند و اگر موانعی در مسیر جذب کامل اعتبارات اشتغال روستایی  و فراگیر دارند به استانداری منعکس تا از طریق وزارت کشور و کارگروه کشوری پیگیری و مرتفع گردد.

وی با اشاره به اهمیت نظارت بر تسهیلات پرداختی به طرح های اشتغالزایی در سطح استان از محل اعتبارات اشتغال  روستایی و فراگیر، بیان داشت: کمیته نظارت بر پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر سریعا  با محوریت  دفتر سرمایه گذاری استانداری ، اداره کل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، دستگاه های متولی طرح ها و بانک های عامل کار خود را در استان آغاز نماید.

حیدری تصریح کرد: کمیته نظارت وظیفه دارد بررسی کند اعتبارات تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر که به متقاضیان طرح ها پرداخت می گردد در محل دقیق خود و با هدف ایجاد اشتغال صرف می گردد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: بررسی میزان پیشرفت طرح ها وظیفه کمیته نظارت است و پس از تایید این کمیته اقساط بعدی طرح های توسط بانک های عامل پرداخت خواهد گردد.

وی گفت: در جلسات آتی کارگروه تخصصی اشتغال  هر کدام از دستگاه های اجرایی استان موظف هستند  به صورت مستند پیشرفت طرح های اشتغالزایی خود را به کارگروه ارائه نمایند.

حیدری خاطرنشان کرد: بانک های عامل تا پیشرفت طرح ها از سوی کمیته نظارت مورد تایید قرار نگرفته است از پرداخت اقساط بعدی طرح ها  خوداری کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت تحقق مقوله مهم اشتغال در توزیع اعتبارات اشتغال فراگیر و روستایی، بیان داشت: اعتباراتی که در حوزه اشتغال روستایی و فراگیر توزیع می گردد باید به اهداف واقعی خود در حوزه اشتغال و تولید دست یابد و این اعتبارات به افراد واجدالشرایط اختصاص یابد.

وی افزود: کمیته نظارت وظیفه دارد از آغاز پرداخت تسهیلات تا پایان روند اجرای طرح بر روند پیشرفت کار نظارت کند و از هر مرحله پیشرفت طرح ها به کار گروه به صورت مستند گزارش ارائه نماید.

حیدری  با اشاره به تجربه موفق چندین ساله کمیته امداد امام خمینی (ره) در اجرای طرح های خرد اشتغالزایی، عنوان کرد: سایر نهاد های حمایتی استان همچون بهزیستی و بنیاد شهید از تجربیات کمیته امداد امام خمینی(ره) در اجرای طرح های خرد اشتغالزایی با هدف توانمند سازی مددجویان خود با استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر  بهره بگیرند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز