سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه خبر داد:

پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه بیولوژیک وبیومکانیک آبخیزداری حوزه کندران

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۰۹:۰۰:۱۹
کد خبر: ۷۴۰۵۵۳
پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی  پروژه بیولوژیک وبیومکانیک آبخیزداری حوزه کندران
از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی پروژه عملیات بیولوژیک وبیومکانیک آبخیزداری حوزه کندران بخش مرکزی شهرستان بندرلنگه خبر داد .

به گزارش خبرگزاری بُرنا در  هرمزگان ؛سیامک آرمان طی بازدید بعمل آمده با حضور مهندس زارعی  رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوانداری استان  و مهندس علوی معاون اداره منابع طبیعی شهرستان از پروژه عملیات بیولوژیک وبیومکانیک آبخیزداری حوزه کندران اعلام کرد این پروژه با  پیشرفت 70 درصدی از رشد فیزیکی خوبی برخوردار است.

وی گفت : هدف از اجرای این طرح را ،کنترل فرسایش خاک، و رفع مخاطرات تهدید گالی از روستای کندران و تاسیسات آن در پاسخ به مطالبات اجتماعی و برطرف کردن دغدغه های مردم می باشد.

آرمان افزود : عملیات فاز دو پروژه آبخیزداری حوزه کندران،شامل احداث سد و بندهای خاکی با سرریز سنگ ملاتی  جهت کنترل سیل و جلوگیری از پیشروی گالی می باشد.

دراین بازدید مهندس زارعی روند اجرای عملیات آبخیزداری با این وسعت در دشت کندران را بسیار خوب دانست و ابراز امیدواری کرد : این پروژه برابر طرح و نقشه ها درحال اجرا می باشد عملیات این پروژه با اصلاح رودخانه کلنگو وسایر اقدامات بیومکانیکی در دشت کندران و همچنین اقدامات بیولوژیک می تواند از پیشرفت گالی ها و فرسایش خاک که زندگی اهالی روستای کندران شهرستان بندرلنگه را تهدید می کند به خوبی جلوگیری کند.

مشارکت 100درصدی مردمی در فعالیتهای آبخیزداری درسطح شهرستان بندرلنگه/ مکان یابی و انعقاد قرارداد با مجری طرح و خیرین

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه از شروع فعالیتهای آبخیزداری بامشارکت مردمی در سطح شهرستان بندرلنگه با 100 درصد اعتبار خیرین خبر داد .

 سیامک آرمان گفت : مکان یابی و انعقاد قرارداد با خیرین سه منطقه بعنوان مجری طرح انجام گردید تا فعالیت های آبخیزداری مورد نیاز روستا طبق دستورالعمل و راهنمایی کارشناس مسئول  آبخیزداری اداره منابع طبیعی و با تامین اعتبار و مشارکت 100 درصدی مردم اجرا شود و مقرر گردید در اسرع  وقت شروع به کار نمایند .

سیامک آرمان افزود : مشارکت مردم  در برنامه های اداره منابع طبیعی خصوصا" پروژه های آبخیزداری در  سال های اخیر چشمگیر بوده و مردم به این نتیجه رسیده اند که منابع طبیعی و آبخیزداری در اولویت است.

وی در پایان هدف از  اجرای پروژه ها  را آبگیری و ذخیره نزولات آسمانی وافزایش پوشش جنگلی با همکاری و مشارکت 100 درصد مردم و خیرین منطقه برشمرد .

سند منگوله دار منطقه چاه یوسفعلی شهرستان حاجی آباد تک برگی شد

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان حاجی آباد از تک برگی شدن سند منطقه چاه یوسفعلی به میزان 31522486 متر مربع خبر داد .

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ ایوب شکاری گفت : تک برگی نمودن اسناد و تبدیل اسناد منگوله دار به اسناد تک برگی با هدف تسریع در پاسخگویی و انجام امورات اداری ،تحقق اجرای کاداستر شهری و غیر شهری ،درج نقشه ملک ذیل سند مالکیت برای تشخیص حدود و مشخصات کامل ،تثبیت و استقرار حدود واقعی املاک و اراضی و مستحدثات در حال انجام می باشد که در مرداد ماه سال جاری سند منگوله دار منطقه چاه یوسفعلی این شهرستان به سند تک برگی به میزان 315224 متر مربع تبدیل گردید .

نظارت بر اجرای خط لوله انتقال آب خلیج فارس در شهرستان حاجی آباد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان حاجی آباد از نظارت و بازدید مستمر از مسیر خط لوله انتقال آب خلیج فارس خبر داد .

 ایوب شکاری گفت : با توجه به طولانی بودن خط مسیر انتقال آب خلیج فارس و گذراز مراتع شهرستان حاجی آباد به منظور جلوگیری از فعالیت غیر مجاز خارج از خط و همچنین اخذ خسارت وارده به مراتع و پرداخت حق و حقوق عرفی مرتعداران و بهره برداران مراتع تحت پوشش این شهرستان به طور مستمر از مسیر خط انتقال آب بازدید و نظارت صورت می گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز